Aston Martin Valkyrie, un hipercotxe de 1.145 cavalls
El superesportiu britànic accelera de 0 a 321 km/h en 10 segons i supera els 400 km/h de velocitat punta
L’Aston Martin Valkyrie és un dels projectes automobilístics més engrescadors dels últims anys al Regne Unit. De fet, aquest superesportiu és fruit de la col·laboració d’Aston Martin i Red Bull i l'ha posat a punt Adrian Newey, probablement l’enginyer aerodinàmic amb més prestigi i coneixements de tot el món. De fet, Newey ha aconseguit fer campions monoplaces de Fórmula 1 en tots els equips on ha treballat: Williams, Red Bull i McLaren.
El Valkyrie utilitza un gran motor de gasolina en posició central de dotze cilindres en V (o V12, si ho preferiu) de 6,5 l de cubicatge fabricat artesanalment per Cosworth i que arriba als 1.013 CV de potència, i que talla injecció més enllà de les 11.000 rpm, associat a un altre motor elèctric auxiliar que suma 100 CV extres al vehicle. Tenint en compte que el cotxe no pesarà més de 1.030 quilos, el Valkyrie tindrà una relació entre pes i potència inferior a 1:1.
Tota aquesta potència servirà per fer que el Valkyrie acceleri de 0 a 321 km/h en només 10 segons i que arribi a una velocitat punta de 402 km/h, unes prestacions realment increïbles. Segons Newey, el Valkyrie tindrà una càrrega aerodinàmica de 309,5 quilos per centímetre quadrat i una acceleració lateral de 4,5G, unes prestacions dignes d’un Fórmula 1 actual.
De fet, el Valkyrie és el cotxe de carrer més extrem que ha creat mai Aston Martin, que només en fabricarà 150 unitats homologades per circular pel carrer i 25 més per fer-ho al circuit. Aquest superesportiu utilitza solucions importades de la competició, com el seu xassís monocasc de fibra de carboni i el seu espectacular disseny –que respon a criteris aerodinàmics–, culminat per un gran difusor posterior i un aleró actiu que millora el coeficient aerodinàmic del vehicle adequant-se a la velocitat i genera més adherència o ‘downforce’ per optimitzar el comportament dinàmic d’aquest monstre anglès.
L’habitacle també serà molt esportiu, gràcies a les portes que s’obren verticalment en forma d’ales de gavina, o una suspensió electrònica que podrà variar l’alçada lliure del cotxe per adequar-se al ferm sobre el qual circula. El seient del conductor estarà ancorat a la carrosseria, però tant el volant com els pedals es podran ajustar a la mida del conductor. Això sí, Aston Martin oferirà als seus clients un seient de tall esportiu emmotllat a mida del conductor.
La creació d’Aston Martin és, de fet, un cotxe de competició capaç de fer una bona actuació a les 24 Hores de Le Mans o en una cursa contra tot un Fórmula 1 gràcies a la seva posada a punt radical. De fet, compta amb una transmissió de competició signada per Ricardo, frens de carboni signats per Alcon i Surface, bateries de liti lleugeres fabricades per Rimac i controls de tracció i estabilitat de Bosch.
Els 175 Valkyrie que Aston Martin traurà al mercat –sumant les versions de carrer i de circuit– seran fabricats artesanalment a les instal·lacions de Gaydon i tindran un preu superior als 3 milions d’euros cadascuna. Ara bé, Aston Martin ja ha reservat totes les unitats, que en poc temps es convertiran en un dels cotxes més exclusius de la història.