Alpine A110, ara amb 300 CV
La filial d’alt rendiment de Renault actualitza el seu esportiu amb noves versions més potents i tecnològiques
Quatre anys després del seu rellançament comercial Alpine ha presentat la nova versió del seu icònic esportiu, l’A110. Ara el petit gal disposarà de les versions A110, A110 GT i A110 S, que busquen tres perfils diferents dins del públic potencial d’aquest producte exclusiu.
La versió bàsica o d’accés A110 disposa d’una nova pantalla tàctil central de set polzades amb navegador i informació del trànsit en temps real i un motor gasolina 1.8 turbo de quatre cilindres que entrega 225 CV i 320 Nm de parell. Per sobre seu, Alpine comercialitza una versió anomenada A110 GT que eleva la potència del motor fins els 300 CV i 340 Nm de parell, i té diversos elements exclusius com ara seients confort de cuir amb fil blau i un paquet de seguretat que inclou sensors davanters i càmera de visió posterior. La versió bàsica A110 promet una acceleració de 0 a 100 en 4,5 segons i una velocitat màxima de 250 km/h, mentre que la variant A110 GT redueix l’acceleració de 0 a 100 a 4,2 segons, mantenint la velocitat màxima limitada electrònicament de 250 km/h.
Més esportiu que mai
Per damunt de tots ells se situa la versió A110 S, la més esportiva i radical de la gamma. Tot i que manté els 300 CV i 340 Nm de parell de la versió A110 GT, aquesta variant esportiva inclou una preparació i posada a punt específica que inclou una revisió del xassís, amortidors més durs i una direcció més directa i precisa que sacrifica la comoditat de la versió GT per una vocació més esportiva i radical. De fet, la versió A110 S inclou seients esportius tipus bucket i cinturons de seguretat de quatre punts, inspirats en els de competició.
El sistema d’infoentreteniment de la versió A110 S inclou una funció específica de telemetria que controla la temperatura de la caixa de canvis automàtica, l’entrega de parell del motor i les revolucions a les quals treballa el propulsor en tot moment, així com un cronòmetre que permet registrar el temps de volta. A més, la gestió electrònica del motor de la versió A110 S inclou nous modes de conducció revisats que busquen un major rendiment, així com el grau d’interacció de l’electrònica dels controls de tracció i d’estabilitat.
Per si tot això fos poc, la versió A110 S també ofereix la possibilitat d’equipar un paquet específic que inclou uns neumàtics semi slick Michelin Pilot Sport Cup 2, un nou splitter o llavi inferior que millora l’aerodinàmica davantera i un aleró posterior de fibra da carboni que maximitza la seva eficiència aerodinàmica o downforce. Gràcies a aquest paquet el nou A110 S eleva la velocitat punta dels 250 km/h als 275 km/h, però manté l’acceleració de 0 a 100 en 4,2 segons, igual que la versió GT. La versió A110 S és, doncs, una variant més pensada per un ús intensiu al circuit, mentre que la variant A110 GT està més orientada al confort i la comoditat.
En definitiva, el nou Alpine A110S és un dels models més passionals i especials del mercat, un vehicle pensat pels conductors més puristes. El seu preu, dins de ser elevat, segueix sent relativament raonable, sobretot si el comparem amb els esportius de dues places, motor central i 300 CV o més i poc més de 1.100 quilos de pes que hi ha al mercat. La versió d’accés A110 costarà 62.200 euros, la versió A110 GT s’elevarà fins els 72.500 euros i la versió A110 S tindrà un preu de 74.800 euros.