Alfa Romeo vol “vendre cotxes i no iPads”
La marca llombarda anuncia la seva intenció de seguir fabricant cotxes passionals i aspiracionals en l’era de l’electrificació
Ja fa un temps que Alfa Romeo prepara el seu salt a l’electrificació total de la seva gamma. Els seus dos models actuals, Giulia i Stelvio, són vehicles de tall esportiu i dinàmic amb una estètica espectacular però que no han acabat de guanyar el favor del gran públic en el seu segment, en el qual els compradors europeus i americans han seguit preferint els models d’Audi, Mercedes o BMW.
Amb la seva integració al nou grup Stellantis (resultat de la fusió de Peugeot-Citroën i Fiat-Chrysler), Alfa Romeo ha entrat de ple en l’era de l’electrificació, i el seu nou CEO, el francès Jean-Philippe Imparato, compta amb un full de ruta molt clar que implica fer ressorgir la mítica marca italiana amb models elèctrics de zero emissions però que en cap cas perdin el component emocional i esportiu que caracteritza els models d’Alfa Romeo.
El primer model d’aquest nou Alfa Romeo és el Tonale, un SUV que ja coneixem de fa alguns anys i que farà servir una mecànica híbrida endollable i que arribarà al mercat l’any vinent, al qual seguiran diversos models electrificats. De fet, Imparato vol comercialitzar un nou GTV (Gran Turismo Veloce) en clau elèctrica, com a avantsala d’una marca que l’any 2027 ja hauria de ser del tot electrificada amb models híbrids endollables i elèctrics purs.
Però l’electrificació de la marca no suposarà un canvi en l’essència dels models, ja que el mateix Imparato ha reconegut en una entrevista amb el mitjà francès BFM Business que “Alfa Romeo és una marca especial” i que vol fer cotxes “centrats en el conductor”. Això significa que Alfa Romeo no serà una marca essencialment tecnològica i de conducció autònoma, ja que, segons afirma el seu CEO, no volen "vendre un iPad amb rodes", sinó "un Alfa Romeo, un cotxe que emocioni el conductor”.
Per acabar, el mateix Jean-Philippe Imparato ha reconegut que Alfa Romeo seguirà a la Fórmula 1, com a mínim la temporada vinent, com a part del pla de posicionament global de la marca.