Alfa Romeo Stelvio, arriba el SUV més esperat
Alfa Romeo ha presentat l'Stelvio, el primer SUV de la seva història, cridat a engreixar les xifres de vendes dels llombards
Alfa Romeo ha presentat avui a Los Ángeles el primer SUV de la seva història, que s’anomenarà Stelvio, com el mític pas dels Alps italians que tants records i moments gloriosos ha donat al món del motor (i del ciclisme).
El nou Stelvio és el primer SUV en més d’un segle de la marca milanesa, i per celebrar el seu llançament, ha optat per presentar la versió Quadrifoglio Verde, la versió més potent del nou totcamí italià.
Estèticament, el flamant Stelvio beu molt de la influència de la Giulia, la nova berlina d’Alfa Romeo, amb la que comparteix plataforma, elements mecànics i motoritzacions. Tot i les seves dimensions considerables (fa 436cm de llarg, 165 d’alt i 216 d’ample) l’Stelvio se sent lleuger i àgil a primer cop d’ull gràcies al seu disseny elaborat, dinàmic i encisador.
Per la seva banda, l’Stelvio hereta el disseny d’interiors i funcionalitat de la Giulia, amb un disseny orientat al conductor i al plaer de conducció i al benestar dels ocupants del vehicle.
Stelvio Quadrifoglio Verde, un autèntic purasang
Per si el seu disseny no fos suficient, Alfa Romeo ha presentat la versió més esportiva, impulsat pel mateix motor V6 de 2’9 litres de cilindrada i 510 cavalls que equipa la Giulia Quadrifoglio Verde, associat a un canvi automàtic ZF de vuit velocitats.
Més enllà del motor V6 Alfa Romeo ha presentat un motor 2.0 benzina que eroga 280 cavalls, per bé que no ha desvetllat les mecàniques dièsel (que segurament s’enfocaran al mercat europeu).
Val a dir també que el nou Stelvio Quadrifoglio Verde s’associarà a la mecànica de tracció integral Q4, que gràcies a un diferencial amb dos embragatges permet enviar el 100% del parell a les rodes posteriors o repartir-les amb les davanteres o les del costat que el sistema “Alfa TM Torque Vectoring” detecti que presenten necessitat de tracció. Les versions més bàsiques aniran associades a un sistema de propulsió (tracció posterior).
A més, l’Stelvio presenta una distribució de pes pràcticament perfecte i un pes contingut gràcies a l’ús d’alumini i fibra de carboni. Per si fos poc, l’Stelvio pot equipar frens carbonoceràmics i disposa d’un exclusiu sistema de suspensió de doble braç oscil·lant (com les de competició).
Encara no s’han fet públic els preus del flamant Stelvio, ni la seva data oficial d’arribada al nostre mercat. Amb tot, Alfa Romeo preveu que l’Stelvio sigui un èxit comercial que faci obtenir beneficis a la casa milanesa.