Cotxes
Motor Novetats 28/10/2021

Alfa Romeo presenta els Stelvio i Giulia Junior, bellesa italiana

La marca llombarda recupera una denominació històrica dels anys 60 pels seus models contemporanis

2 min
Un Giulia originali un Stelvio modern a davant del Dumo de Milà

L’any 1966 Alfa Romeo va presentar el 1300 GT Junior, una versió especial derivada del Giulia Sprint GT clàssic dels anys 60 del segle passat, que oferia uns magnífics 90 CV i 115 Nm de parell d’un motor gasolina 1.3 per moure un cotxe que només pesava 970 quilos. La versió 1300 GT Junior va esdevenir un autèntic hit comercial i va vendre més de 100.000 unitats d’aquesta versió fins que Alfa Romeo va deixar de fabricar-lo, l’any 1976.

Després de tocar el cel amb les versions GTA i GTAm del Giulia modern (Alfa Romeo ja ha venut totes les unitats tot i el seu preu), els de Milà han decidit recuperar ara la denominació històrica del model italià pels Giulia i Stelvio.

Giulia i Stelvio Junior

Les versions Junior modernes estrenen un nou color de carrosseria daurat que vol ser un homenatge al model original, i pren com a base el nivell d’equipament i mecàniques de les versions Veloce, l’esglaó immediatament inferior a les versions Quadrifoglio Verde amb motor V6 d’origen Ferrari i 510 CV de potència. Això vol dir que les opcions mecàniques dels Giulia i Stelvio GT Junior es limiten a un motor gasolina 2.0 de quatre cilindres que entrega 280 CV i 400 Nm de parell i un propulsor dièsel 2.2 també amb quatre cilindres de 210 CV i 410 Nm de parell, sempre associats a un canvi automàtic de vuit relacions d’origen ZF i tracció integral Q4 a les quatre rodes. En tots els casos els models poden accelerar de 0 a 100 en poc més de sis segons i tenen una velocitat punta de més de 215 km/h.

El Giulia GT Junior fa servir llandes de 19 polzades, mentre que el nou Stelvio GT Junior en fa servir unes de 21, i tots dos models presenten alguns detalls estètics especials com ara els marcs de les portes i les finestres i detalls pintats de color negre en el frontal i entrades d’aire. Encara no sabem el preu definitiu d'aquestes edicions especials al nostre mercat, ni quantes unitats finalment fabricarà Alfa Romeo d'aquesta sèrie històrica.

stats