Alfa Romeo prepara un nou totcamí urbà elèctric
El substitut del MiTo serà un SUV elèctric urbà amb mecàniques electrificades
Després de la presentació del Tonale ara fa pocs mesos, Alfa Romeo ja ha anunciat l’arribada d’un altre totcamí que complementi els actuals Stelvio i Tonale basat en la plataforma CMP del grup Stellantis, que ja fan servir models com els Peugeot e-2008 i l’Opel Mokka-e. Aquest nou totcamí urbà serà l’esglaó d’entrada a la marca i tindrà mecàniques totalment elèctriques però també versions híbrides endollables o PHEV, així com variants amb motors de combustió.
Aquest SUV urbà, que ja us vam avançar ara fa quatre anys, ha de ser el rival dels Seat Arona, Nissan Juke, Renault Captur i Ford Puma, models que han crescut en vendes els últims anys fins a convertir-se en autèntics pilars per a les estratègies comercials de les respectives marques: no debades l’Arona va ser el model més venut a Espanya l’any passat i el líder de vendes de Seat.
El nou totcamí electrificat d’Alfa Romeo –n'hi ha que apunten que es podria anomenar Rombo o Brennero– arribarà al mercat el 2024, i serà el primer model totalment elèctric de la marca llombarda. Serà el successor espiritual del MiTo, el petit utilitari urbà que els italians van retirar ara fa tres anys sense cap substitut en aquest segment. Com que aquest nou model compartirà la plataforma CMP dels e-2008 i Mokka-e, és fàcil endevinar que farà servir el mateix motor elèctric de 136 CV de potència i les bateries de 50 kWh de capacitat, que li permeten autonomies superiors als 330 o 340 quilòmetres.
La Giulia té futur en mode elèctric
L’altre gran cavall de batalla dels italians és la continuïtat de la seva berlina estrella, l’Alfa Romeo Giulia. Aquest model ja va ser presentat l’any 2015, i la seva plataforma Giorgio no està preparada per electrificar el model. El CEO de la marca, Jean-Phillipe Imparato, ha confirmat a diversos mitjans de comunicació anglesos que aquesta berlina tindrà continuïtat al mercat, per bé que en un format elèctric o electrificat, per poder assolir els objectius de descarbonització del grup Stellantis i aprofitant les sinergies de les diferents plataformes i mecàniques de zero emissions dins del grup, aprofitant les inversions realitzades i l’economia d’escala. De fet, fins i tot s’especula amb variants Quadrifoglio Verde (les versions més esportives i picants d’Alfa Romeo) en format elèctric o electrificat.
- Per què Rombo? El mot Rombo deriva d'un pas de muntanya molt famós, un pas alpí situat a 2.500 metres sobre el nivell del mar als Alps orientals. Així seguiria la tradició de l'Stelvio o del Tonale, dos dels ports o passos de muntanya més mítics dels Alps italians.