Esportius
Novetats10/12/2017

L’Alfa Romeo 4c serà encara més potent

El cap d’enginyers d’Alfa Romeo i Maserati, l’italià Roberto Fedeli, confirma una versió més potent del 4c durant el 2018

Ferran Vital
i Ferran Vital

Alfa Romeo és la marca de moda dels darrers mesos. Després de tocar al cel amb les seves darreres creacions -la Giulia i l’Stelvio- i de tornar a la Fórmula 1 per la porta gran gràcies a l’aliança del grup FCA amb l’escuderia Sauber, els llombards renovaran el seu icònic esportiu, el 4c, de cara a l’any vinent.

Segons ha afirmat Roberto Fedeli, enginyer en cap d’Alfa Romeo i Maserati, a la revista britànica Autocar l’Alfa Romeo 4c rebrà una actualització mecànica de cara durant el 2018 que suposarà un increment significatiu de la potència del preciós biplaça italià. Ara bé, Fedeli descarta que el 4c pugui disposar d’un canvi de marxes manual, i seguirà utilitzant el canvi automàtic TCT de doble embragatge que ha fet servir fins ara.

Cargando
No hay anuncios

El plantejament estètic del 4c continua vigent encara avui, tot i ser un model de l’any 2013. Com que no necessitarà cap actualització estètica important, Alfa Romeo vol que el 4c esdevingui una icona en el retorn d’Alfa Romeo a la Fórmula 1. En aquest sentit Fedeli -amb experiència a la Fórmula 1 amb Ferrari ara fa uns anys- va afirmar que 'tornem a la Fórmula 1, i necessitem que el 4C sigui el nostre cotxe insígnia'.

Cargando
No hay anuncios

Fins ara el 4c ha utilitzat un motor benzina 1.7 TBi de quatre cilindres, compartit amb les versions més potents de la Giulietta, ara anomenades Veloce. Però els 241 CV que ofereix aquest esportiu han quedat superats pel nou Alpine A110, que arriba als 252 CV, tot i que l’italià és molt més lleuger que el francès (995 quilos contra 1.178). A més, a ningú se li escapa que Porsche ha de renovar el Cayman durant el 2018, i voldrà superar a tots dos esportius.

En aquest sentit, Alfa Romeo podria utilitzar el nou motor 2.0 que utilitzen tant l’Stelvio com la Giulia i que arriba sense cap problema fins als 280 CV (de fet, vam poder provar aquest motor associat a l’Stelvio i ens va encantar), sense comprometre massa l’estructura i el xassís del 4c, fet majoritàriament amb fibra de carboni i alumini. L’altre possibilitat, muntar el motor V6 de 510 CV que utilitzen les versions Quadrifoglio Verde sembla impossible per motius físics d’espai, i estaria totalment descartat.