SUV elèctric
Novetats04/02/2021

Així és el Volkswagen ID.6 (tot i que no l’hauries d’estar veient)

Es filtren les primeres fotos oficials del SUV elèctric de set places de Volkswagen que vol plantar cara a l’hegemonia del Tesla Model X

Després de l’èxit de l'ID.3 i la imminent arribada de l’ID.4, Volkswagen ja treballa en el seu tercer model totalment elèctric de la família ID. En aquesta ocasió es tracta de l’ID.6, un gran SUV de set places cridat a plantar cara al Tesla Model X, fins ara rei hegemònic del segment dels SUV grans de zero emissions, i que es convertirà en el germà gran de l’ID.4, que està a punt de posar-se a la venda al nostre mercat.

Les primeres imatges oficials de l’ID.6 les ha filtrat el periodista alemany Greg Kable al seu perfil de Twitter, i les ha acompanyat de les primeres informacions sobre les especificacions d’aquest model elèctric de caràcter familiar. L’ID.6 farà 4.876 mm de llarg, 1.848 d’ample i 1.680 d’alt, farà servir un paquet de bateries de 82 kWh i comptarà amb dos motors elèctrics –un sobre cada eix– que oferiran potències de 75 i 150 kW per obtenir una potència màxima conjunta de 225 kW, l’equivalent a 306 CV de potència tradicional.

Cargando
No hay anuncios

Aquest ID.6 es basa en el prototip ID. Roomzz, un concept car presentat ja fa un temps i que avançava les solucions estètiques d’aquest SUV elèctric i familiar. Prometia una autonomia elèctrica d’uns 450 quilòmetres, una xifra similar a la que finalment oferirà el futur ID.6, i que podria arribar a superar els 600 quilòmetres si, com apunten alguns rumors, més endavant ofereix una versió amb bateries de 111 kWh de capacitat en comptes de la de 82 kWh inicial.

Cargando
No hay anuncios

El que encara no sabem és si aquest ID.6 arribarà a Europa, perquè es fabricarà a la Xina, com el seu germà petit ID.4, i en un primer moment es podria comercialitzar només al mercat del gegant asiàtic. En el futur, Volkswagen té previst incloure'n versions d’accés més econòmiques amb un sol motor que actuaria sobre l’eix posterior, i que es podrien comercialitzar al Vell Continent.