COTXE ELÈCTRIC
ARA MOTOR

El Volkswagen ID.4 GTX serà un SUV elèctric amb 300 CV i tracció total

La marca alemanya prepara una versió prestacional del seu primer totcamí elèctric

El Volkswagen ID.4 GTX serà un SUV elèctric amb 300 CV i tracció total / VOLKSWAGEN Zoom

Tot i que encara no han arribat al nostre mercat les primeres unitats de l’ID.4, el primer SUV elèctric de Volkswagen, la marca de la Baixa Saxònia ha confirmat que l’any vinent hi haurà la versió GTX o esportiva amb dos motors elèctrics -un sobre cada eix- i una potència total combinada de més de 300 CV.

Tal com apuntaven des de la Xina en un inici, l’ID.4 tindrà una autonomia igual o superior als 467 quilòmetres en cicles WTLP de les versions amb bateries de 77 kWh de capacitat, i la seva potència oscil·larà entre els 200 CV de les versions bàsiques amb tracció davantera (ja a la venda) i els més de 300 CV dels models superiors GTX, gràcies a dos motors elèctrics que actuen un sobre cada eix i permeten oferir un sistema de tracció integral permanent. A més, Volkswagen tindrà una versió d’accés amb bateries de 58 kWh de capacitat i una autonomia aproximada d’uns 270 quilòmetres.

Tot i les seves bones prestacions, el futur ID.4 GTX no arribarà als nivells de motricitat i les xifres estratosfèriques del Ford Mustang Mach-e i la seva futura versió GT, que presentarà una autonomia de 500 quilòmetres, una potència de 342 kW (465 CV) i un parell de 830 Nm associat a un esquema de tracció integral (AWD), seients esportius signats per Recaro, frens d'alt rendiment i un diferencial autoblocant posterior.

Aquesta versió GTX de l’ID.4, que hauria d’arribar al mercat europeu la primavera vinent, tindrà un preu sensiblement superior als 45.000 euros que costa la versió estàndard de 204 CV i tracció davantera de l’ID.4, i podria ser la base mecànica i tecnològica de la plataforma MEB de Volkswagen sobre la qual desenvolupar versions més potents dels actuals ID.3 (circulen rumors d’una versió ID.3 R sobre la mateixa mecànica) i, per què no?, una versió encara més picant del Cupra Born o el-Born, un dels models més esperats del 2021.