SUV esportiu
Ara Motor

Ja és aquí l’Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde, el SUV més esportiu que s'ha fabricat mai

La versió més picant del flamant Stelvio, amb un motor V6 fabricat per Ferrari que arriba als 510 CV, arriba al nostre mercat a un preu de 104.000 euros

Ja està aquí l’Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Verde, el SUV més esportiu mai fabricat / ALFA ROMEO Zoom

Quan vam provar l’Alfa Romeo Stelvio ens vam enamorar de les seves superlatives qualitats dinàmiques, el potent motor gasolina de 280 CV i el seu preciós disseny italià. Fins ara, aquella era la versió més potent del SUV d’Alfa Romeo.

Però aquesta setmana arriba al nostre mercat la versió més potent de la gamma, representada pel Quadrifoglio Verde que distingeix les versions més esportives de la marca llombarda.

La versió Quadrifoglio Verde de l’Stelvio utilitza el mateix motor V6 de 510 CV d’origen Ferrari que ja incorpora la Giulia Quadrifoglio Verde, i que l’ha portat a convertir-se en el SUV més ràpid al vell traçat de Nürburgring, i deixa molt lluny els seus principals rivals, el BMW X6 i el Porsche Macan. Gràcies al maridatge del motor amb el canvi automàtic ZF de 8 relacions, aquest SUV esportiu és capaç d’accelerar de 0 a 100 en 3,8 segons.

L'Stelvio QV és el SUV més ràpid del món a Nürburgring Zoom

L'Stelvio QV és el SUV més ràpid del món a Nürburgring / Alfa Romeo

El nou Stelvio Quadrifoglio Verde s’associa a la mecànica de tracció integral Q4 que, gràcies a un diferencial amb dos embragatges, permet enviar el 100% del parell a les rodes posteriors o repartir-les amb les rodes davanteres o les del costat que el sistema Alfa TM Torque Vectoring activa quan detecta que presenten necessitat de tracció.

A més, l’Stelvio presenta una distribució de pes pràcticament perfecta i un pes contingut gràcies a l’ús d’alumini i fibra de carboni. Per si fos poc, l’Stelvio pot equipar frens carbonoceràmics i disposa d’un exclusiu sistema de suspensió de doble braç oscil·lant (com els de competició).

Ara bé, el nou Stelvio Quadrifoglio Verde no serà barat: el preu de sortida serà de 104.000 euros, uns 6.000 més que el seu principal rival, el Porsche Macan Turbo (tot i que l’Alfa té 110 CV més), i iguala el preu del BMW X6 50i, que també presenta una potència 50 CV inferior al totcamí italià (tot i que amb mides i cotes d’habitabilitat superiors a les de l’Alfa).