Contacte
Ara Motor

Nou Peugeot 508 SW: a vegades menys és més

La versió familiar de la berlina francesa és més petita i lleugera que la generació precedent, però també més tecnològica i segura que mai.

Nou Peugeot 508 SW: a vegades menys és més / PEUGEOT Zoom

Peugeot ha presentat la nova versió familiar (SW) del 508, un cotxe més curt, més baix i més lleuger que la generació precedent cosa que el permet, entre altres, un important estalvi de carburant i disminuir les emissions de partícules i gasos contaminants.

El nou 508 SW mesura 6 centímetres menys que el seu predecessor i pesa 70 quilos menys de mitjana gràcies a la nova plataforma estructural que uilitza, anomenada EMP2. Ara el 508 SW fa 1’42 metres d’alt i 4’79 de llarg, amb una imatge més estilitzada i esportiva, que segueix la moda dels ‘shooting brake’ actuals.

Peugeot 508 SW Zoom

Peugeot 508 SW / Peugeot

Aquesta variant familiar no suposa cap revolució estilística més enllà del maleter i la caiguda més o menys cupè d’aquest, i manté el polèmic disseny dels fars led davanters que no han acabat de guanyar el favor dels compradors. En canvi els interiors incorporen  la darrera generació del quadre de comandaments digital anomenat ‘Peugeot i-Cockpit’, un volant forrat en cuir, uns seients de tall erognòmic i un sostre quatre centímetres més elevat que en la versió sedan o berlina de tres volums, que permet una millor habitabilitat.

El maleter del 508 SW arriba als 530 litres de capacitat, i els seients de la filera posterior es poden abatre en diferents configuracions per optimitzar la capacitat de càrrega i les possibilitats d’habitabilitat del familiar gal.

Interior 508 SW Zoom

Interior 508 SW / Peugeot

Mecànicament el nou Peugeot 508 SW disposa de motors gasolina PureTech amb potències de 180 o 225 CV associades a un canvi automàtic EAT8 de vuit relacions o un motor dièsel BlueHDI que ofereix potències de 130, 160 i 180 CV i la possibilitat de maridar el motor amb una caixa manual de sis relacions o amb l’esmentada EAT8. Això sí, el 508 SW no disposarà de versions amb tracció integral.

Durant la segona meitat del 2019 hauria d’arribar una variant híbrida endollable amb motor gasolina i un elèctric que presentarà una autonomia de 50 quilòmetres en mode totalment elèctric.