Reportatge
Motor Novetats 11/02/2018

Netflix i Amazon lluiten per l'hegemonia del motor a la petita pantalla

Les dues plataformes de continguts audiovisuals rivalitzen pel segment del motor a la televisió

Ferran Vital
3 min
Netflix i Amazon, lluiten per l’hegemonia del motor a la petita pantalla

La televisió ha canviat, i els hàbits dels consumidors també. Amazon Video i Netflix, les dues principals plataformes de continguts audiovisuals, competeixen per l'hegemonia en els televisors intel·ligents, les tauletes i els 'smartphones' de mig món amb desenes de sèries, pel·lícules i continguts audiovisuals.

Les dues plataformes han entès el potencial dels amants del motor –bàsicament cotxes i, una mica menys, motos–, un sector cada cop més gran dins l'entreteniment i amb audiències que no paren de créixer.

Amazon Video i els cotxes, un binomi infal·lible

Una bona prova d'aquesta afirmació és el programa 'The grand tour', que actualment emet la segona temporada a la plataforma Amazon Video. La primera temporada, conduïda pels incombustibles Jeremy Clarkson, James May i Richard Hammond, va batre rècords d'audiència i es va convertir en el programa més descarregat (il·legalment) de la història de la televisió. Una aposta infal·lible que s'ha convertit en el contingut estrella d'Amazon Video.

Amazon, però, no viu només de 'The grand tour'. Des del començament va publicar una petita sèrie documental de sis capítols anomenada 'Le Mans, racing is everything' que revela els secrets de la carrera de resistència més famosa del món des de dins i d'una manera que fins ara no havíem pogut veure.

Cartell promocional GRAND PRIX Driver

Els grans resultats de 'Le Mans' han esperonat Amazon per produir una nova sèrie documental que estrena aquesta temporada, anomenada 'Grand Prix Driver', i que segueix les evolucions de la pretemporada 2017 de l'escuderia McLaren i els problemes que tenia amb Honda, el seu subministrador de motors la temporada passada.

Més enllà dels seus continguts originals, Amazon Video ofereix un documental sobre MotoGP molt interessant anomenat 'Hitting the Apex' o un altre sobre el Gran Premi de Macau anomenat 'Macao gladiators'.

La llista de continguts d'Amazon és molt llarga i donarà hores d'entreteniment als amants del motor: 'Legends of speed', 'BBC: the racing collection', 'The petrol age', 'The amazing world of automobiles' i molts més continguts que completen l'oferta més interessant i variada per als amants del motor.

Netflix, aprenent a córrer

L'arribada d'Amazon Video i els seus bons registres d'audiència han esperonat Netflix, menys orientada a generar continguts automobilístics, tot i que els Estats Units són un dels mercats en què aquesta mena de programes tenen més audiència.

De fet, Netflix no té grans produccions exclusives de motor, a diferència del seu competidor, però sí que compta amb programes mítics com 'Top gear' i ‘Jay Leno's garage'. Un altre imprescindible de Netflix per a qualsevol amant del motor és el documental 'Apex, la historia del hipercoche', una joia que repassa el procés de fabricació d'algunes marques artesanals i el progrés científic i tecnològics dels nous hipercotxes.

Paul Hollywood en un 500 a Itàlia

En un altre registre, Netflix també disposa del programa 'West Coast custom', centrat en les modificacions i preparacions extremes de cotxes americans, o del documental 'Williams', que repassa la vida obra de Frank Williams i com no es va deixar guanyar mai per l'accident que el va portar a haver de fer servir una cadira de rodes per sempre.

Netflix sí que produeix dos petits continguts en exclusiva i relacionats amb els cotxes. Un és 'Paul Hollywood de viaje por Europa', un interessant reportatge en què el cuiner britànic repassa la cultura automobilística de França, Itàlia i Alemanya, i l'altre és 'Comedians in cars getting cofee', un programa d'entrevistes a famosos al volant de cotxes esportius o clàssics.

stats