Saló de Pequín
Motor Novetats 25/04/2018

Mercedes-Maybach inventa la limusina totcamí i ecològica

La divisió de luxe de Mercedes juga a barrejar el concepte d’una berlina de luxe, un SUV i una limusina

Ara Motor
2 min
Mercedes-Maybach inventa la limusina totcamí i ecològica

El cotxe de luxe del futur no serà una berlina de representació, ni una limusina, ni un totcamí. Segons Maybach, la històrica divisió de luxe de Mercedes, el cotxe de luxe del futur serà un híbrid a mig camí de tots ells.

Aquesta mena de Frankenstein de luxe s’anomena Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury i és el revolucionari prototip que la marca alemanya presenta al Saló de Pequín, que obre les portes aquests dies. Precisament és a Àsia on aquesta mena de cotxes tenen més acceptació per part del gran públic.

SUV, limusina o berlina?

El prototip de Maybach manté els tres volums clàssics d’una berlina de representació amb una carrosseria totcamí i unes generoses llandes de 24 polzades. A més aquest Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury té unes manetes elèctriques que s’integren a la carrosseria i grups òptics amb tecnologia led.

Maybach ha fet un mastodont de gairebé 6 metres

Aquest mastodont alemany fa 5,26 metres de llarg, 2,11 d’ample i 1,76 d’alt, unes mides més pròpies d’una limusina que no pas d’un cotxe convencional. A més, els interiors del prototip presenten una gran qualitat, amb materials de primer ordre i elaborats artesanalment a demanda dels clients, que el poden personalitzar al seu gust.

Detall places posteriors

Tot i que l’habitacle presenta dues tauletes tàctils de 12 polzades a la consola central, el prototip està pensat per gaudir-lo com a passatger, i les places posteriors tenen una ergonomia i comoditat dignes de menció. Fins i tot és possible servir el té o el cafè en la columna central mentre es gaudeix d’un massatge personalitzat i es perfuma a voluntat l’habitacle amb diverses fragàncies.

Elèctric i potent

Però la gran novetat d’aquest Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury és la seva mecànica totalment elèctrica. El prototip utilitza quatre motors elèctrics –un sobre cada roda– que aporten una potència total combinada de 750 CV i una autonomia d’uns 322 quilòmetres.

El prototip pot carregar-se per inducció

A més, el Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury pot carregar les bateries mitjançant un sistema d’inducció sense fils i que promet una capacitat de recàrrega de fins a 100 quilòmetres cada 5 minuts.

stats