Saló de Ginebra
Ara Motor

Lexus UX, el nou ‘crossover’ híbrid i urbà

Lexus presenta el seu nou totcamí al Saló de Ginebra

Lexus UX, el nou ‘crossover’ urbà híbrid japonès / LEXUS Zoom

El Saló de Ginebra ha estat l’escenari escollit per Lexus –la marca `premium’ de Toyota- per presentar el seu nou UX, un ‘crossover’ (és a dir, un cotxe a mig camí entre un turisme convencional, un totcamí i un monovolum) amb el qual la marca japonesa vol conquerir els mercats asiàtic, americà i europeu.

Lexus UX Zoom

Lexus UX / Lexus

D’entrada Lexus no amaga que el disseny del nou UX està clarament pensat per un client urbà, cosmopolita i d’alt nivell adquisitiu. La dissenyadora japonesa Chika Kako ha assegurat que volien “donar un toc distintiu i diferent” al nou ‘crossover’ oferint un vehicle que aglutinés les virtuts dinàmiques dels compactes (agilitat i versatilitat) sense renunaciar a la sensació de poder i fortalesa dels SUV o totcamins.

Interiors Lexus UX Zoom

Interiors Lexus UX / Lexus

No és casual que a Lexus insisteixin en l’apartat dinàmic del nou UX. I és que aquest ‘crossover’ estrena una nova plataforma anomenada GA-C que aporta major rigidesa torsional i compta amb el centre de gravetat més baix del seu segment. També estrena una nova columna de direcció més ràpida i directe i una nova arquitectura de les suspensions.

Mecànica híbrida

El nou Lexus UX estrena un nou sistema elèctric híbrid de quarta generació que associa un motor de gasolina de quatre cilindres i dos litres amb un propulsor elèctric maridats amb un canvi de transmissió continua electrònica, el nou E-CVT. La potència conjunta dels dos propulsors arriba als 178 CV de potència.

L'UX serà un híbrid de quarta generació Zoom

L'UX serà un híbrid de quarta generació / Lexus

Aquest ‘crossover’ es pot associar a un esquema de tracció davantera o un de tracció integral anomenat E-Four, i a més, disposa d’un sistema de recàrrega automàtica aprofitant les frenades i la pròpia energia cinètica del vehicle.

L’arribada el nou Lexus UX al nostre mercat no es produirà abans de l’any 2019, i el seu preu de venda encara és una incògnita, tot i que no hauria de superar els 40.000 euros del BMW X2, el seu principal rival al nostre país.