Saló de Ginebra
Ara Motor

Koenigsegg Jesko, l'hipercotxe que vol arribar als 500 km/h

La marca artesanal sueca de cotxes esportius d'alt rendiment presenta el seu nou model, un esportiu de 1.623 CV de potència

Koenigsegg Jesko, el cotxe que vol arribar als 500 km/h / KOENIGSEGG Zoom

Koenigsegg ha presentat la seva última creació a Ginebra. El Jesko, anomenat així en honor al pare del fundador de la marca, és un autèntic monstre amb un motor de gasolina de vuit cilindres en V que ofereix 1.298 CV de potència amb gasolina convencional però que arriba als 1.623 CV de potència fent servir combustible d'alt rendiment etanol E85 gràcies a un nou sistema d'admissió i injecció d'aire en els turbos del vehicle creat per la marca sueca i que elimina el retard en l'entrega de potència del propulsor.

Koenigsegg Jesko Zoom

Koenigsegg Jesko / Koenigsegg

El nou Koenigsegg Jesko és el substitut de l'Agera RS i ja és capaç d'arribar als 483 km/h de velocitat punta, però la marca sueca segueix treballant en millores mecàniques que li permetin superar la barrera dels 500 km/h i convertir-se de llarg en el cotxe homologat per circular pel carrer més ràpid del món. Aquesta velocitat és fruit del treball artesanal de les peces del vehicle, perquè el Jesko utilitza un cigonyal d'un acer lleuger i les bieles són de materials ceràmics resistents.

Koenigsegg Jesko Zoom

Koenigsegg Jesko / Koenigsegg

Tota la potència del Koenigsegg Jesko és gestionada per un nou canvi automàtic de nou marxes i set embragatges anomenat Light Speed Transmission que pesa només 90 quilos i ocupa la meitat d'espai que la del seu predecessor, l'Agera RS. El Jesko manté l'aposta de la marca sueca pels cotxes de propulsió o tracció posterior i enviarà tota la potència a les rodes del darrere, que a més a més són direccionals per facilitar les maniobres i l'agilitat d'aquest hipercotxe.

Interior Koenigsegg Jesko Zoom

Interior Koenigsegg Jesko / Koenigsegg

Koenigsegg utilitza un xassís monocasc de fibra de carboni per vestir el nou Jesko, que té un pes homologat de només 1.420 quilos en buit. Val a dir, també, que el seu disseny té una raó tècnica, ja que disposa d'una càrrega aerodinàmica espectacular que afavoreix la velocitat punta del cotxe i millora la tracció i adherència.

Koenigsegg Jesko Zoom

Koenigsegg Jesko / Koenigsegg

Malauradament serà molt complicat veure un Koenigsegg Jesko pels carrers de les nostres viles i ciutats, perquè Koenigsegg només en fabricarà 125 unitats a partir de l'últim trimestre del 2020, a un preu encara per confirmar.