Novetats
Ara Motor

Hyundai i30 Fastback, el retorn dels sedans

La marca coreana presenta la versió Fastback o sedan del seu compacte estrella, l’i30

Hyundai i30 Fastback, el retorn dels sedans / HYUNDAI Zoom

Des de fa alguns anys semblava que els sedans compactes havien passat de moda. Els tradicionals cotxes de tres volums i quatre portes (en ocasions cinc) s’havien reduït a la mínima expressió cedint tot el protagonisme als SUV, totcamins i ‘crossovers’ omnipresents al mercat.

i30 Fastback Zoom

i30 Fastback / Hyundai

Però Hyundai acaba de presentar el nou i30 Fastback, l’evolució del seu compacte vers un model sedan amb una caiguda cupè elegant i esportiva amb la qual confia fer-se un lloc al mercat tan sols uns 800 euros més car que el model compacte de cinc portes.

El nou i30 Fastback és més llarg i estilitzat que el model del qual deriva, i integra un aleró sobre el maleter, que dialoga amb la caiguda cupè del cotxe. Fins i tot és un cotxe un parell de centímetres més baix i té una calandra una mica més petita i els grups òptics enfosquits, un parell de detalls estilístics que permeten diferenciar-lo frontalment d’un i30 normal.

El maleter arriba als 450 litres de capacitat Zoom

El maleter arriba als 450 litres de capacitat / Hyundai

Els interiors no presenten cap millora pel que fa a tecnologia, sistemes d’infoentreteniment o cotes d’habitabilitat més enllà del fet que el maleter arribi ara fins als 450 litres de capacitat, un autèntic referent del segment C.

Pel que fa a l’apartat mecànic, Hyundai oferirà dos motors de gasolina (cap dièsel): un tricilíndric d’un litre de cilindrada i 120 CV de potència associat a un canvi manual de 6 relacions i un 1.4 TGDI de 140 CV associat a un canvi automàtic DCT de 7 relacions que ja coneixem de la prova que vam fer al nou Hyundai Kona.

Hyundai no ofereix cap motor dièsel amb el seu i30 Fastback: una declaració d'intencions

Més endavant Hyundai promet presentar una versió N, i els seus preus -descomptes promocionals al merge- oscil·len entre els  22.500 euros de les versions bàsiques d’accés anomenades Klass (Hyundai promet que acollint-se a les diverses promocions el preu final pot ser d’uns 16.000 euros) i els 30.200 de les versions més equipades anomenades Style i que incorporen un ampli ventall d’extres com els fars led posteriors, pantalla digital TFT de 4,2 polzades en el quadre d’instruments, sensors de pluja, sostre solar, càmeres de visió zenital, control de velocitat adaptatiu i detector de vianants, entre altres.