Hipercotxes
Ara Motor

Bugatti Divo, el cotxe dels 5 milions d'euros

La històrica marca francesa mostra la seva última creació, un hipercotxe de 1.500 CV

Bugatti Divo, el cotxe dels 5 milions d'euros / BUGATTI Zoom

Feia temps que Bugatti planejava aquesta jugada mestra. Amb el Veyron, un autèntic mite de l’automoció, els alsacians van ser els creadors del concepte ‘hypercar’ o hipercotxe, un vehicle amb més de 1.000 CV que tenia un preu sempre superior al milió d’euros. Ferrari, Porsche, McLaren i altres marques van copiar l’estratègia de Bugatti amb hipercotxes tant o més espectaculars que el Veyron, fins al punt que van arribar a fer que el seu susbtitut, el Chiron, semblés un cotxe una mica descafeïnat o, si més no, van eclipsar-lo una mica.

Bugatti només fabricarà 40 unitats del Divo Zoom

Bugatti només fabricarà 40 unitats del Divo / Bugatti

Ara Bugatti torna a la càrrega amb el Divo, un cotxe del qual només fabricarà 40 unitats a un preu de més de cinc milions d’euros cadascuna. Encara que tinguéssim els diners, tampoc el podríem comprar, ja que les 40 unitats estaven venudes fins i tot abans que els clients haguessin vist el Divo. Aquest és l’autèntic poder de Bugatti: la confiança cega dels seus clients.

El Divo utilitza un motor de gasolina W16 (és a dir, dos motors V8 units) alimentat per quatre turbos que li permet arribar als 1.500 CV de potència, associat a un esquema de tracció integral.

Motor W16 del Divo Zoom

Motor W16 del Divo / Bugatti

De fet, el Divo utilitza la plataforma i la mecànica del Chiron, però amb unes suspensions millorades, més bon coeficient aerodinàmic i amb un intens programa de pèrdua de pes que li permet homologar 35 quilos menys que el seu germà a la bàscula.

El Divo és més lleuger que el Chiron Zoom

El Divo és més lleuger que el Chiron / Bugatti

Les millores del Divo permeten que aquest sigui vuit segons per volta més ràpid que el Chiron al circuit de proves de Nardó (Itàlia), tot i que la velocitat punta del Divo és inferior a la del Chiron o el Veyron: ‘només’ arriba als 380 km/h, perquè no disposa d’un mode ‘Top Speed’ com el dels seus germans de gamma.

Interior Divo Zoom

Interior Divo / Bugatti

La presentació del Divo va ser privada. Es va fer en un acte destinat als propietaris del Chiron en què Bugatti va vendre les 40 unitats que fabricarà a un preu de més de 5 milions d'euros cadascuna, gairebé cinc cops més del que val un LaFerrari, un Pagani Huayra, un Porsche 918 Spyder o un McLaren P1, tots ells menys potents però probablement més ràpids i efectius que un Divo en un circuit. Però en el segment dels hipercotxes ser el millor o el més ràpid no sempre et converteix en el més desitjat.