Motor Saló de Ginebra

BMW presenta el futurista M8

La marca bavaresa mostra com serà el futur dels cotxes prestacionals i esportius de la marca

BMW presenta el futurista M8
Ara Motor
07/03/2018
2 min

De moment només és un exercici de disseny i un prototip, però el BMW M8 Gran Coupe Concept mostra com serà el disseny dels BMW del futur i les línies mestres de la nova Sèrie 8, recuperada pels de Munic de la paperera de la història.

BMW M8

La futura Sèrie 8 -i la variant esportiva M8- arribaran al mercat el 2019, però els bavaresos ens han permès un primer tast amb el prototip presentat a Ginebra. De fet la Sèrie 8 es convertirà en el nou emblema de BMW i la millor mostra de tot el seu ‘savoir faire’, amb un desplegament tecnològic i mecànic (encara per confirmar) que promet ser espectacular.

BMW M8

Estèticament el BMW M8 Gran Coupe Concept mostra l’essència del disseny esportiu de BMW i manté elements característics com ara el doble ronyó a la calandra o els grups posteriors en forma de L. A més, destaca pel seu frontal afilat i agressiu, les nervadures frontals molt marcades -que emfatitzen la seva esportivitat-, uns espòliers sobredimensionats, un espectacular difusor posterior, un sostre de plàstic reforçat amb fibra de carboni i la doble sortida de les cues d’escapament, entre d'altres.

Vista posterior

Però sorprenentment aquest prototip -molt similar a la versió definitiva- no esdevé recarregat o exagerat, i manté l’essència elegant i senyorial que hom espera d’un BMW d’aquest nivell. Probablement el color verd amb tonalitats grises, els fars davanters de color groc i les espectaculars llandes de 21 polzades aporten una plasticitat visual que el fa brillar amb llum pròpia sobre els seus rivals (el nou Mercedes-AMG GT de 4 portes i el Porsche Panamera, principalment).

Detall fars i calandra

Tot i que BMW no ha volgut indicar quin motor i sistema de tracció utilitzarà el futur M8, extraoficialment ja s’especula amb un propulsor de benzina V8 de quatre litres de cilindrada derivat de l’M8 GTE que corre a Le Mans amb una potència compresa entre els 500 i els 600 CV i una plataforma de tracció posterior o propulsió, tot i que queda el dubte de saber si BMW Motorsport repetirà l’aposta pel sistema de tracció integral xDrive que ja utilitza l’actual generació de l’M5.

stats