Cotxe elèctric
Ara Motor

Audi E-tron 50 Quattro: el SUV elèctric ‘assequible’

La marca alemanya presenta una variant d’accés a l'E-tron, el seu totcamí elèctric estrella

Audi E-tron 50 Quattro: el SUV elèctric ‘assequible’ / AUDI Zoom

És veritat: els cotxes elèctrics són cars. De fet, el fantàstic E-tron 55 Quattro és un SUV elèctric que costa més de 80.000 euros, un preu prohibitiu que l’allunya de la majoria de compradors potencials.

Per aquesta raó Audi ha presentat la versió d’accés E-tron 50 Quattro, un cotxe una mica menys potent, amb ‘només’ 313 CV de potència i 540 Nm de parell respecte als 408 CV i 664 Nm de l’E-tron 55 Quattro i unes bateries de 71 kWh de capacitat enfront les bateries de 95 kWh de l’E-tron 55, cosa que suposa una autonomia màxima d’uns 300 quilòmetres, un centenar de quilòmetres menys que el model original.

Audi e-tron 50 quattro Zoom

Audi e-tron 50 quattro / Audi

L'E-tron 50 Quattro manté també els dos motors elèctrics (un sobre cada eix), que actuen sobre les quatre rodes i una capacitat de càrrega ràpida de fins a 120 kW que permeten recuperar la càrrega del cotxe en només mitja hora. Però, siguem realistes, en la majoria de punts de càrrega existents de corrent alterna d'uns 11 kW de potència, l'Audi E-tron 50 Quattro trigarà unes set hores a carregar les bateries. Això sí, Audi ofereix als seus compradors el sistema Audi E-tron Charging Service, que els permet carregar de franc en més de 100.000 punts al Vell Continent amb una targeta identificativa, en un servei de tarifa plana de franc durant el primer any de vida del vehicle.

Audi e-tron 50 quattro Zoom

Audi e-tron 50 quattro / Audi

Tot i que manté la mateixa aposta tecnològica i estètica que el model més potent de la gamma, el nou E-tron 50 Quattro costarà una mica menys de 70.000 euros a Alemanya (encara no tenim cap preu oficial a l'estat espanyol), una rebaixa de només 10.000 euros amb el més capaç i potent E-tron 55 Quattro, una diferència de preu que –posats a gastar molts diners en un cotxe elèctric nou– creiem que potser no justifica l’elecció d’un E-tron 50 respecte al model més potent i amb més autonomia.