Novetats
Ara Motor

Alfa Romeo ressuscitarà els mítics 8c i GTV i anuncia dos nous SUV

La marca llombarda ha fet públics els seus plans de futur, que inclouen l’aparició de dos nous esportius i el naixement de dos nous totcamins

Alfa Romeo ressuscitarà el 8c, anuncia un nou GTV i dos nous SUV / ALFA ROMEO Zoom

Alfa Romeo tornarà a fabricar el 8c, amb un nou disseny i utilitzant un xassís monobuc de fibra de carboni i una plataforma híbrida que combinarà un motor de combustió central amb un motor elèctric davanter per oferir una potència total combinada de més de 700 CV, i que serà capaç d’accelerar de 0 a 100 en menys de 3 segons.

L’altre gran novetat de la presentació d’avui, que ha revelat els plans d’Alfa Romeo de cara al 2022, és el naixement d’una versió GTV (Gran Turismo Veloce) sobre l’estructura de la Giulia Quadrifoglio Verde, que arribarà als 600 CV de potència gràcies a una mecànica híbrida amb tracció integral mantenint el repartiment de pes 50/50 sobre cada eix.

I és que l’electrificació de la gamma és el gran objectiu del pla de quatre anys presentat avui per Alfa Romeo, que preveu oferir versions híbrides endollables (PHEV) dels Giulietta, Giulia i Stelvio, que se sumaran als dos nous SUV que la marca ja té preparats: un totcamí compacte per rivalitzar amb els Tiguan, Q5 o X3 i un totcamí gran –per sobre de l’Stelvio– destinat a veure’s les cares amb els XC90 o els futurs X7 i Q8.

Portfoli d'Alfa Romeo Zoom

Portfoli d'Alfa Romeo / Alfa Romeo

La nota negativa dels plans d’Alfa Romeo és la desaparició del preciós 4c i del petit MiTo de la gamma de la marca italiana. El grup FCA creu que tots dos models ja han estat amortitzats i no planteja crear nous substituts que n’agafin el relleu.

Un renaixement en progrés

Alfa Romeo també ha volgut repassar els últims quatre anys de la marca. Els del ‘Biscione’ han crescut molt en els últims quatre anys, ja que a més d’haver estrenat dos models realment competitius –Stelvio i Giulia- i d’haver tornat a la Fórmula 1, la marca ha passat de les 66.000 unitats venudes el 2014 a les 170.000 que preveu per a aquest 2018.

La marca ha crescut un 16% al mercat nord-americà, un 6% al mercat xinès i un espectacular 74% al mercat europeu i als països àrabs, on Alfa Romeo s’ha consolidat com un dels fabricants d’esportius més reputats.

De la mateixa manera, Alfa Romeo vol seguir creixent en el futur: preveu unes vendes de més de 400.000 cotxes el 2022, amb un marge comercial del 10%. Aquest pla confirma que Alfa Romeo ha renunciat a convertir-se en una marca de volum (mai ho ha sigut) per convertir-se en una marca de segment, molt passional i esportiva, de la mà de Maserati, que també preveu un creixement de fins 100.000 unitats anuals.