Saló de Detroit
Ara Motor

Així és el nou Mercedes Classe G: més luxe que mai

Mercedes presenta al Saló de Detroit el seu nou Classe G, un cotxe totalment nou que manté l’essència de sempre

Així és el nou Mercedes Classe G: més luxe que mai / MERCEDES-BENZ Zoom

La Classe G de Mercedes portava inalterable al mercat durant gairebé 40 anys. D’ençà que va aparèixer el primer cotxe, l’any 1979, la marca de l’estrella n’havia mantingut inalterables el disseny, la plataforma i els elements mecànics.

Classe G 2018 Zoom

Classe G 2018 / Mercedes-Benz

El totterreny alemany necessitava una actualització tecnològica urgent, però a Mercedes van entendre que el seu gran èxit comercial havia estat fonamentat en l’essència i el disseny de la Classe G. Finalment les normatives d’emissions i seguretat han obligat Mercedes a retirar la Classe G original i buscar-li un nou model que la substitueixi, i ho ha pogut fer pràcticament sense que ens adonem del canvi generacional.

La Classe G del segle XXI manté l'essència i el disseny del model original de 1979

La nova Classe G manté el disseny original amb elements tecnològics del segle XXI com ara els fars LED o un para-xocs redissenyat, però la revolució d’aquesta nova Classe G es troba en els seus interiors. El nou quadre d’instruments és del tot digital, i disposa de dues pantalles de 12,3 polzades, navegador i altres elements d'última generació.

Interiors Classe G Zoom

Interiors Classe G / Mercedes-Benz

L’altra gran revolució de la nova Classe G és el nivell d’acabats i confort de la nova generació, encara més luxosa i exclusiva, si és possible, que el model precedent. A més, tot i ser un capaç totterreny al qual no li fa por cap mena d'obstacle i gaudeix embrutant-se de sorra i fang, la Classe G promet un confort i comoditat absoluta dins el cotxe gràcies al sistema de suspensions i la major rigidesa torsional del xassís.

A més, la nova Classe G disposa de cinc modes de conducció diferents anomenats Confort, Sport, Individual, Eco i G-Mode (aquest últim activa reductora i bloqueig de diferencial), que permeten modificar el perfil de conducció i la resposta del vehicle en tot moment.

La Classe G continuarà sent un totterreny de debó Zoom

La Classe G continuarà sent un totterreny de debó / Mercedes-Benz

Mercedes només ha confirmat la mecànica del G500, que disposarà d'un motor gasolina V8 de quatre litres que arribarà als 422 CV associat a un nou canvi automàtic 9G-Tronic de nou relacions i que es conforma amb un consum d'uns onze litres cada cent quilòmetres.