Surt a subhasta el Ford Escort de Lady Di
La casa de subhastes Silverstone Classic anuncia la venda del Ford Escort RS Turbo de la princesa Diana de Gal·les el pròxim 28 d’agost
No és habitual que una casa de subhastes faci l’anunci de la venda d’un vehicle tan especial com és el cotxe personal d’una celebritat del nivell de Lady Di, “la princesa del poble”, un personatge estimat i que encara genera turbulències a la casa reial britànica. El pròxim 28 d’agost Silverstone Classic subhastarà el que va ser vehicle personal de la princesa de Gal·les durant els anys 90 del segle passat, un Ford Escort RS Turbo de l’any 1985, amb un motor gasolina atmosfèric 1.6 de quatre cilindres i 132 CV de potència.
Diana de Gal·les mai va voler acceptar cap dels luxosos vehicles que la casa reial va posar a la seva disposició. De fet, Lady Di podria haver conduït un cotxe britànic de prestigi (Range Rover, Jaguar, Bentley o Rolls-Royce, per exemple) tal com històricament han fet els membres de la família reial britànica, però la “princesa del poble” preferia la senzillesa del Ford Escort. De fet, el seu primer vehicle, durant els primers anys de relació amb el príncep Carles, ja va ser un Ford Escort de color gris, i més endavant un segon model de color vermell descapotable, que va haver de canviar per un model més potent, discret i segur a causa de les exigències del servei de protecció i seguretat de la casa reial britànica.
El Ford Escort RS Turbo de la princesa de Gal·les era únic en molts sentits, ja que va ser l'única unitat britànica (amb el volant a la dreta) de color negre, i també disposava d’un segon mirall retrovisor al costat esquerre per facilitar la feina d’observació del guardaespatlles i un sistema de comunicació específic que permetia avisar la policia i els serveis de seguretat en cas de problemes. Ara bé, aquest cotxe no disposava de cap sistema de seguretat especial, i ni tan sols estava blindat. Era el cotxe d’ús diari de la princesa pels carrers de Londres, amb el qual anava a comprar o portava els seus fills a l’escola, entre d'altres.
Precisament el fet de ser el cotxe habitual de la princesa de Gal·les durant una pila d’anys (té uns 40.000 quilòmetres) i el seu excepcional estat de conservació –el cotxe amb el qual Lady Di va perdre la vida a París era un Mercedes Classe S blindat i teòricament molt més segur que aquest– fa que les previsions de cara a la subhasta del pròxim 28 d’agost siguin altíssimes, ja que aquesta és una peça molt cobejada pels col·leccionistes britànics i de la resta del món.