Motor Cotxes clàssics

BRM P15 V16, el Fórmula 1 amb 70 anys i zero quilòmetres que ha comprat Richard Mille

L’empresari d’èxit ha adquirit una unitat del BRM P15 V16, un Fórmula 1 dels anys 50 recuperat dels arxius de la mítica escudera britànica

El primer BRM T15 V6 a Goodwood
11/11/2021
2 min

Entre els anys 1951 i 1977 hi va haver una escuderia i fabricant de vehicles anglès amb seu a la localitat de Bourne, al sud de Lincolnshire (nord-est d’Anglaterra) anomenat British Racing Motors (BRM) que va obtenir grans victòries a la Fórmula 1 gràcies al talent de pilots com els també britànics Graham Hill i Jackie Stewart, entre altres. Va acumular més de 200 Grans Premis, 18 victòries, 65 podis i els campionats del món de pilots i fabricants de l’any 1962.

BRM P15 V16.

Tot i que la marca no competeix a la categoria reina de l’automobilisme des de fa 50 anys, encara manté l'activitat comercial i industrial, reconvertida en taller especialista i artesans d’automòbils que preparen unitats per a col·leccionistes. Ara fa un temps que la marca va anunciar que aprofitaria tres xassissos de monoplaces dels anys 50 que en el seu moment no va arribar a fabricar per canvis de normativa i que els fabricaria tal com s’hauria fet ara fa 70 anys, amb les mateixes peces fetes a mà i seguint els plànols originals, respectant els bastidors originals. És a dir, un procés que suposa culminar la producció de tres models iniciats fa 70 anys i que ara es fabricaran sota demanda de clients particulars.

Diversos detalls estètics.
Diversos detalls estètics.

Aquests tres monoplaces P15 V16 eren models molt avançats tècnicament en el seu moment, dotats de criteris aerodinàmics i amb un motor de setze cilindres en V amb un cubicatge 1,5 que oferia uns 550 CV, que treballava per sobre de les 12.000 rpm i que emetia un so realment espectacular. El motor V16 (que en realitat era el resultat de maridar-ne dos V8 de 750 cc) utilitzava elements i materials heretats dels fabricants aeronàutics Merlin o Griffon. De fet, els pistons i els carburadors provenien d’elements heretats del llegendari caça britànic SuperMarine Spitfire, el gran heroi de la Batalla d’Anglaterra, a la Segona Guerra Mundial, i amb motor desenvolupat per Rolls-Royce Merlin.

El primer BRM P15 V16 el va comprar ara fa uns mesos John Owen, fill del primer director de l’escuderia BRM, i ja es va poder veure (i escoltar) al festival de velocitat de Goodwood. La segona unitat a fabricar ha tingut molts aspirants, però finalment la podrà adquirir el rellotger Richard Mille, un col·leccionista d’automòbils que ja compta amb altres models de British Racing Motors en la seva col·lecció. De fet, el mateix Mille ha reconegut ser “un gran fan de BRM”, ja que era el seu equip favorit durant els anys d’infantesa i joventut.

El segon model P15 V16 que serà fabricat per encàrrec de l’empresari Richard Mille estarà llest d'aquí uns dos anys i tindrà un preu final superior als dos milions d’euros. Encara quedarà una tercera unitat a fabricar que no està assignada a cap col·leccionista, tot i que ben segur no tindrà gaires problemes per trobar propietari.

stats