Motor Cotxes esportius

Abarth 1000 SP, cinc unitats de somni

Abarth anuncia per sorpresa la comercialització de cinc unitats del 1000 SP, una edició limitada basada en l’Alfa Romeo 4c que vol ser un homenatge al model original de l’any 1966

Abarth 1000 SP 1
06/01/2022
2 min

Ara fa uns deu anys la direcció del grup Fiat liderada pel traspassat Sergio Marchionne i un jove Luca de Meo al capdavant d’Abarth preparava un esportiu radical per rellançar la filial d’alt rendiment de Torí. Aquell hauria de ser un model esportiu que fes servir un xassís de fibra de carboni, motor central i tracció posterior. Per motius comercials el projecte finalment va ser adjudicat a Alfa Romeo, que durant quatre anys va comercialitzar el fantàstic 4c. Un esportiu que va revitalitzar la marca italiana.

Ara, amb l’Alfa Romeo 4c ja retirat i fora del mercat, Abarth ens ha sorprès amb l’anunci de comercialització del 1000 SP, un esportiu que vol ser un homenatge al mític Abarth 1000 SP de competició original de l’any 1966 i del qual només fabricarà cinc unitats. La producció dels cinc models únics es farà al llarg de l’any 2022 a les instal·lacions de la divisió Heritage del grup Stellantis a Torí i tindran un preu unitari d’uns 190.000 euros.

Abarth 1000 SP original i actual, cara a cara
Abarth 1000 SP original i actual, cara a cara

El model original de l’any 1966 va competir internacionalment en diverses categories de turismes i fins i tot va guanyar curses de molt de prestigi com ara els 500 quilòmetres de Nürburgring, i era un model d’alumini i motor central. La reinterpretació moderna ha intentat ser fidel al model original respectant-ne al màxim l'estètica i disposició mecànica, per bé que reaprofita la base de l’Alfa Romeo 4c, amb el mateix bastidor de fibra de carboni reforçat per peces d’alumini o el motor gasolina 1.7 de quatre cilindres que entrega 240 CV, una xifra més que suficient per moure alegrement els poc més de 1.000 quilos de pes d’aquest esportiu italià.

Aquest esportiu d’Abarth serà un dels últims models de combustió de la marca, ja que el grup Stellantis preveu convertir la filial d’alt rendiment de Fiat en una marca electrificada en un horitzó no gaire llunyà, i aquest serà un dels últims models de combustió de la història de la marca, que vol acomiadar-se per la porta gran dels motors de gasolina amb aquestes cinc unitats del 1000 SP.

stats