ELS COTXES DE LA NOSTRA VIDA

Land Rover Defender: la definició del 4x4

Va néixer com un vehicle militar, va créixer durant la postguerra a vehicle relacionat amb el treball i, actualment, molts el consideren un cotxe d’oci

Land Rover Defender: la definició del 4x4 Zoom

Aquest any es commemora el setantè aniversari del Land Rover, un dels vehicles 4x4 amb més història i més seguidors a tot el món. El van presentar al Saló de l’Automòbil d’Amsterdam del 1948 i des d’aleshores ha venut més de set milions d’unitats de les seves versions, especialment de la Defender.

Inicialment va néixer com un vehicle militar. A la postguerra va créixer com a vehicle relacionat amb el treball, i actualment molts el consideren un cotxe d’oci.

Una de les seves fites històriques va ser la victòria a la primera edició del Ral·li París-Dakar el 1979 en la versió Range Rover V8.

Del 1958 al 1994 hi va haver una generació de Land Rover espanyola, la Santana. La història comença a partir de la iniciativa de l’empresa Santa Ana, que feia maquinària agrícola, i que va demanar a la distribuïdora dels vehicles de la marca britànica a Espanya, Taberna Romagosa SA, la fabricació conjunta d’aquests cotxes a territori nacional, concretament a Linares (Jaén).

Els Land Rover Santana, obeint les polítiques proteccionistes del franquisme, comptaven amb una gran quantitat de components fabricats a l’Estat. El començament de les relacions amb la companyia japonesa Suzuki va fer que els anglesos comencessin a malfiar-se de Santana i finalment la vinculació es va trencar, de manera que al centre andalús van canviar la fabricació dels Land Rover per la dels petits Suzuki SJ 410, els populars Samurai.

La trajectòria internacional de Land Rover continua creixent dia a dia, i la gamma actual està plena de vehicles englobats en el segment prèmium, com el Velar o l’Evoque.