Saló de Ginebra
Motor Novetats 02/03/2018

Nou Audi A6, més digital que mai

Els d’Ingolstadt presenten la vuitena generació de la seva berlina de representació

Ara Motor
3 min
Nou Audi A6, més digital que mai

L’Audi A6 és un dels referents del mercat. Una berlina de tall senyorial que s’ha reinterpretat per integrar les darreres tendències tecnològiques i funcionals sense perdre el seu caràcter senyorial.

Audi A6

I és que estèticament l’A6 no sembla un cotxe nou, ja que el seu disseny és continuista i funcional. Audi sap què volen i què esperen els seus clients, i no encetarà cap revolució estètica, i molt menys d’un producte de nínxol com és l’A6.

La seva estètica no varia massa

El nou A6 creix fins arribar als 4’94 metres de llarg, cosa que millora la batalla o distància entre eixos per optimitzar l’espai i habitabilitat de les places posteriors, especialment pel que fa a l’espai disponible per les cames. I és que aquest A6 es pot gaudir al volant o deixant que et portin gràcies als seus seients còmodes amb ventilació, calefacció i fins i tot funció de massatge.

Places posteriors A6

La càrrega tecnològica del nou A6 esdevé un dels seus punts forts, i destaca la pantalla tàctil de 10’1 polzades, una segona pantalla central auxiliar de 8’6 polzades amb el sistema operatiu MMI Touch i l’espectacular quadre d’instruments digital Audi Virtual Cockpit de 12 polzades.

Detall quadre comandaments A6

A aquest arsenal tecnològic cal afegir-li un ‘Head-up Display’, fars HD Matrix led, equip de so Bang&Olufsen, clau digital amb comandament a distància, ionitzador i filtres d’aire anticonatminació, assistents d’aparcament, manteniment en el carril i sensor de frenada, radar de proximitat i fins i tot un escàner làser.

Mecànica ecològica

Ara fa unes setmanes us vam explicar què eren els ‘mild hybrid’ (MHEV) i les seves diferències respecte un híbrid convencional. Doncs bé, tots els nous A6 seran ‘mild hybrid’ de sèrie gràcies a un sistema elèctric de 48 volts en els motors superiors i de 12 volts en els motors menys potents.

Estructura mecànica A6

En tots els casos, el ‘mild hybrid’ de l’A6 funciona com un alternador i motor d’encesa, maridat amb una nova bateria d’ions de liti de darrera generació.

La gran sorpresa -o potser ja no ho és tant- del nou A6 és que no disposarà de cap versió amb canvi de marxes manual. Les caixes automàtiques no paren de guanyar terreny i aquest A6 és un exemple perfecte de les noves tendències del mercat.

Tindrà potències entre els 204 i els 340 CV

Mecànicament Audi utilitza un motor gasolina V6 de 340 CV de potència associat a un esquema de tracció integral Quattro, un dièsel 2.0 TDI de 204 CV i tracció davantera i un darrer motor dièsel 3.0 TDI V6 de 231 o 286 CV de potència, sempre associat a l’esquema de tracció integral Quattro.

Per acabar, Audi incorpora un nou eix posterior direccional (és a dir, les rodes poden ajudar a girar per maniobrar o girar, un sistema que vam provar en el Q7 i ens va agradar molt) i un nou sistema de conducció eficient a vela que desacobla caixa de canvis i motor per estalviar carburant i que pot funcionar en condicions favorables a velocitats compreses entre els 55 i els 160 km/h.

stats