Ferran Vital

Volkswagen fabricarà un Golf de 400 cavalls

El fabricant de Wolfsburg prepara un Golf R amb una potència igual o superior a 400 cavalls

Render del futur Golf de vuitena generació Zoom

No és una idea nova. De fet, Volkswagen va presentar al saló de Pequín de 2014 un prototip anomenat Golf R400 i desenvolupat pels enginyers de Volkswagen R GmbH –divisió esportiva dels de Wolfsburg-. Aquell prototip que prometia 400 cv de potencia extrets d’un bloc motor de dos litres de cilindrada, el ja conegut 2.0 TSI del grup VAG.

Prototip del Golf R400 presentat fa dos anys Zoom

Prototip del Golf R400 presentat fa dos anys

Doncs bé, aquell prototip, que molts vam considerar arrogant i exagerat, estarà en fase de producció en un futur no massa llunyà, segons hem pogut saber. Ja fa uns mesos un  periodista de la prestigiosa revista britànica CAR va parlar amb Heinz-Jakob Neusser, cap de desenvolupament de motors del grup Volkswagen, que hauria afirmat que el Golf R 400 està en fase de desenvolupament, i que probablement al llarg de 2017 es presentarà de manera oficial el nou súper-compacte de Wolfsburg.

La novetat que podem afegir a data d’avui és que el Golf R400 serà una realitat que vindrà associada amb la nova generació (la vuitena) del Volkswagen Golf, que es presentarà al llarg dels propers mesos i que utilitzarà la mateixa plataforma (MQB) que la generació existent.

Hem pogut saber que el Golf de vuitena generació serà el que disposi del R400

El prototip que Volkswagen va presentar l’any passat associava el bloc 2.0 TSI amb un sistema de tracció total 4Motion (amb un sistema de diferencial electrònic Haldex de setena generació) i la caixa de canvis automatitzada DSG de set velocitats.

R400, vista posterior Zoom

R400, vista posterior

Un Golf R híbrid?

Amb tot, caldrà veure si realment aquestes paraules responen a una realitat tangible i si realment Volkswagen opta per equipar el model amb un motor transversal de dos litres de cilindrada, o opta per desenvolupar motors coneguts a la casa com el 2.5 de cinc cilindres que equipen els Audi RS3 i TTRs, o fins i tot ressuscitar –readaptant a les normatives actuals- els VR6 de 3.2 litres de cilindrada que van equipar els Golf R32 Mk4 i Mk5. Qualsevol d’aquestes opcions, que semblaven factibles uns mesos ençà (abans de l’escàndol del “Dieselgate”) avui semblen menys probables.

L’altre possibilitat, i que guanya sencers cada dia, és la que el futur Golf R 400 empri un sistema de propulsió híbrid, i que un motor elèctric s’associï al bloc TSI per generar una potència de 400 cavalls (uns 300 del motor ja existent i uns 100 extra del propulsor elèctric). Sigui com sigui, també sembla clar que el nou Golf R s’associarà a una nova generació del canvi automàtic DSG que disposarà de deu velocitats que poden gestionar potències de fins a 550 Nm.

Sembla cada cop més clar que el futur Golf R de vuitena generació serà híbrid

I és que si finalment Volkswagen ens sorprèn a tot i utilitza el bloc 2.0 TSI, estaríem davant del bloc de dos litres i quatre cilindres més potent del mercat, produint dos-cents cavalls de potència per litre de cilindrada, una autèntica proesa que sembla poc plausible (fiable?) per un model de producció. Fins ara el rècord l’ostenta l’AMG A45, que eroga uns brutals 360 cavalls del seu motor de quatre cilindres i dos litres de cilindrada, una fita que volen batre des del departament d’enginyeria dels de la Baixa Saxònia.