Motor Nou Ibiza

El nou Ibiza abandona les versions Cupra i tres portes

La nova generació de l'Ibiza ens deixarà sense versió Cupra i carrosseria cupè de tres portes

Seat deixarà de fabricar l'Ibiza Cupra
Ara Motor
31/01/2017
2 min

Seat deixarà de fabricar l’Ibiza Cupra. La versió més picant del petit utilitari de Martorell era una de les més estimades i valorades pels aficionats de la marca. Sorprenentment Seat ha anunciat avui mateix, durant la presentació del nou Ibiza, que renuncia a fabricar més versions Cupra en aquesta nova generació, i la decisió sembla ferma.

L'Ibiza abandona la carrosseria de tres portes

A més, Seat ha anunciat també que el nou Ibiza disposarà només de carrosseria de cinc portes, abandonant la versió cupè de tres portes, que fins ara havia funcionat raonablement bé al mercat, i tradicionalment associada a la versió més potent de la gamma.

Vista posterior Ibiza FR

Durant la presentació del nou model, els del Baix Llobregat han anunciat també que la nova generació de l’Ibiza, que estrena la plataforma MQB A0 només disposarà de models de tracció davantera, i que la gamma de motors es limitarà a un tricilíndric de benzina 1.0 TSI de 95 o 115 cavalls, i un futur 1.5 TSI de quatre cilindres que arribarà als 150 cavalls (per la versió FR, nou topall de la gamma).

Un motor ecològic

El nou Ibiza estrenarà un 1.0 TGI alimentat per gas natural comprimit (GNC) amb una potència de 90 cavalls, esdevenint el primer cotxe del segment B en oferir una mecànica d’aquestes característiques

Pel que fa a les motoritzacions dièsel, el nou Ibiza disposarà d’un motor 1.6 TDI amb potències de 80, 95 i 115 cavalls. En tots els casos, els motors es poden associar a una caixa de canvis manual de sis velocitats pels motors amb més de 95 cavalls i de cinc velocitats per les motoritzacions d’accés. Les versions més potents també es podran associar al canvi automatitzat DSG de set velocitats.

stats