Ferran Vital

No hi haurà Seat Ateca Cupra (de moment)

La marca de Martorell prepara el llançament de les versions FR per a finals del 2017

No hi haurà Ateca Cupra (de moment) / SEAT Zoom

La setmana passada la web britànica Autocar va fer saltar la llebre. Seat estaria estudiant la possibilitat de portar a producció una versió Cupra del seu flamant SUV, l'Ateca.

Aquesta decisió estaria propiciada pels bons resultats de vendes que està tenint l'Ateca durant els primers mesos de vida, tant al mercat estatal com europeu, així com la tecnologia i les motoritzacions disponibles al grup VAG, que facilitarien i possibilitarien una versió més potent de l'Ateca.

Omplir un buit en l'oferta

Fins ara el topall de la gamma Ateca era la versió dièsel 2.0 TDI de 190 cavalls i tracció integral, però en un gir inesperat dels esdeveniments, la versió més sol·licitada i configurada és la del motor de benzina 1.4 TSI, que distribueix 150 cavalls.

Segons hem sabut, el que Seat ja tindria decidit és comercialitzar una versió FR (un esglaó inferior a la gamma Cupra) impulsada per un motor de benzina, aprofitant el motor 2.0 TSI que distribueix 180 cavalls i que ja fa servir el nou Volkswagen Tiguan, germà del SUV català. Molt probablement, aquesta versió benzina més potent podria veure la llum al llarg de l'any 2017, i seria relativament senzilla d'aplicar a la línia de producció, ja que compartiria pràcticament tots els elements amb el Tiguan o el futur Skoda Kodiaq. Fins i tot seria possible utilitzar el mateix motor 1.4 TSI de 150 cavalls i oferir una versió FR Line, és a dir, un paquet estètic amb noves llandes i cromats, nous para-xocs i altres elements estètics.

La possibilitat de fer una versió Cupra (sense haver fet abans la versió FR) sembla encara llunyana, tot i que no es descartaria poder utilitzar el motor que ja equipa 2.0 TSI del León Cupra i que distribueix 290 cavalls (300 cavalls en el cas del Golf R).

Aquest hipotètic Ateca Cupra tindria a favor l'argument d'omplir un altre buit en la gamma de SUVs actuals, ja que per trobar SUVs del segment compacte equipats amb tracció total i molt potents els compradors han d'escollir entre models Premium (molt més cars), com ara el Mercedes AMG GLA A45, el BMW X4 M40i o el seu germà gran, l'Audi Q3 RS, que també es fabrica a Martorell. En contra, en canvi, hi tindria el fet de poder fer ombra al poderós Q3 RS (tot i que aquest model equipa un motor de cinc cilindres superior al del León Cupra), al Tiguan o al nou Skoda Kodiaq i els costos d'haver d'assumir un projecte nou.