Esportius

YangWang U9, el cotxe elèctric xinès amb més de 3.000 CV de potència

YangWang, la filial esportiva i de luxe de BYD, presenta el fantàstic U9 Track Edition, un cotxe elèctric esportiu amb més de 3.000 CV i capaç d’assolir una velocitat punta de 472,41 km/h

Que la Xina fabrica més cotxes elèctrics que cap altre país al món no és cap secret ni cap gran novetat, però la indústria automobilística del gegant asiàtic pot presumir ara d’una fita realment espectacular: s’han convertit en els primers en fabricar un vehicle elèctric de producció amb una potència superior als 3.000 CV i capaç de discutir els rècords de velocitat al Bugatti Chiron (al qual encara no ha superat). El YangWang U9 Track Edition és la versió més esportiva i radical de la filial de luxe de BYD, un vehicle capaç de superar en un circuit els temps de molts models de Ferrari, Lamborghini, Bugatti o Porsche, per citar alguns dels il·lustres noms de l’aristocràcia automobilística europea.

I és que el nou YangWang U9 Track Edition és un vehicle impulsat per quatre motors elèctrics (un sobre cada roda) de 755 CV (o 555 kW, si ho preferiu) de potència, que assoleix una potència total combinada de 2.220 kW, l’equivalent a 3.018 CV convencionals. Aquesta és l’evolució més radical del model U9 convencional, que ja oferia uns fantàstics 1.300 CV de potència, i que supera de llarg les prestacions i la potència dels Lotus Evija o el Rimac Nevera, els grans referents fins ara en el segment dels cotxes esportius d'altes prestacions.

Cargando
No hay anuncios

Aquest esportiu radical fa servir una bateria Blade LFP de 80 kWh de capacitat i un punt de càrrega ràpida de fins a 500 kW que permet carregar del 30% al 80% de la capacitat de la bateria en només deu minuts, i homologa un pes al voltant de les dues tones i mitja. Aquesta versió esportiva també inclou neumàtics específics tipus slick més amples i orientats a un ús intensiu en circuits a altes velocitats, un sistema de tracció i de control específicament dissenyats per controlar la potència del cotxe, un nou aleró posterior i nous difusors que milloren el coeficient aerodinàmic del vehicle.

Cargando
No hay anuncios

Durant aquest mes d’agost YangWang ha posat a prova el seu esportiu a la pista de proves de Papenburg, al nord-oest d’Alemanya, on ha superat el rècord mundial de velocitat per a un cotxe elèctric en assolir una velocitat punta de 472,41 km/h i s'ha convertit en el cotxe elèctric més ràpid del món, a poca distància del Bugatti Chiron Super Sport 300+, que a hores d'ara encara conserva el rècord de cotxe més ràpid del món. Amb tot, és molt possible que aquest fantàstic esportiu no es comercialitzi mai a Europa, ja que la marca YangWang, fundada l’any 2022, només opera a la Xina i la matriu BYD no ha previst el seu desembarcament al Vell Continent.