Esportius
Novetats14/02/2022

Singer Vehicle Design Turbo Study, art sobre rodes

Els preparadors californians de Singer Vehicle Design presenten la seva darrera creació, una interpretació del Porsche 911Turbo

Els models clàssics no passen de moda, i encara menys si són cotxes llegendaris com el mític Porsche 911 Turbo de la sèrie 930, una autèntica icona dels anys 70 i 80. ¿És possible millorar l’esportiu perfecte del segle passat? Els preparadors de Singer Vehicle Design creuen haver trobat la fórmula per fer-ho, i han presentat el Turbo Study, una preparació específica a mig camí de la restauració i de la creativitat sobre la base dels primers 911 Turbo de la història. 

La base que han fet servir per crear aquest Turbo Study no és, però, la del model de la sèrie 930, sinó la del Porsche 911 de la sèrie 964, vigent entre els anys 1988 i 1993. El que ha fet Singer ha estat crear una nova carrosseria de fibra de carboni sobre el model original i respectant la fisonomia dels primers 911 Turbo de la història. Amb tot, Singer també hi ha volgut introduir elements moderns de seguretat com ara els llums i intermitents leds, uns interiors cuidats i respectuosos al màxim amb el model original i un nou volant Turbo que vol ser un homenatge al dels Porsche 911 Turbo de la sèrie 930.

Cargando
No hay anuncios

A la part posterior d’aquest Turbo Study, els nord-americans hi han col·locat un motor bòxer de sis cilindres i 3,8 litres de cubicatge alimentat per dos turbocompressors que entreguen una potència al voltant dels 450 CV a les rodes posteriors, per bé que aquesta xifra es pot modificar lleugerament en funció dels interessos i prioritats dels clients. Aquesta és una potència molt superior a la dels 911 Turbo originals, que mai van superar els 260 CV de potència. El motor del nou Turbo Study és la joia de la corona de Singer, i ha estat construït seguint les directrius de Porsche Motorsport North America. Compta amb una vàlvula de descàrrega electrònica, nous intercoolers i una entrada d’aire de la seva icònica aleta de tauró que serveix per mantenir fresc el propulsor.

Cargando
No hay anuncios

Les diferències entre el model original i aquesta interpretació moderna no acaben aquí, però. I és que el modern Turbo Study presenta una caixa de canvis manual de sis relacions, mentre que el model 911 Turbo dels anys 80 (la sèrie 930 va estar vigent entre 1974 i 1989) disposava d’un canvi manual de quatre o cinc relacions. Una petita llicència històrica pensada per oferir un millor rendiment.

Cargando
No hay anuncios

Tot i ser un cotxe molt potent i d’estètica radical, el Turbo Study ha estat posat a punt pensant en oferir el màxim confort i comoditat als seus ocupants en carreteres i autopistes, i esdevenir més un Gran Turisme per viatjar que no pas un esportiu pur per lluitar contra el cronòmetre al circuit. De fet, Singer ha anunciat que la suspensió del seu model ha estat adaptada a un ús més civilitzat i diari del cotxe, però que els paràmetres són modificables pels clients que busquin un model més dur, rude i salvatge.

Singer ha anunciat que el seu Turbo Study serà un model limitat, pel qual ja ha rebut més de 70 reserves, tot i que té un preu prohibitiu, ja que les unitats base costaran al voltant de 750.000 dòlars (gairebé 660.000 euros) abans d’impostos i despeses d’importació.