Pagani Imola: un cotxe superlatiu
La versió més potent i evolucionada del Huayra arriba a 827 CV de potència i està enfocada a un ús intensiu als circuits
Pagani només fabricarà cinc unitats del Pagani Imola, el model més potent i exclusiu mai fabricat per la marca italiana, convertit en la versió més extrema del ja veterà Huayra. De fet, aquest Imola és un cotxe tan exclusiu que Pagani només en fabricarà les cinc unitats ja esmentades, a un preu unitari de cinc milions d’euros.
L’Imola deu el nom al mític traçat italià, el lloc on el cotxe ha estat desenvolupat i posat al punt per l’equip de mecànics i enginyers de Pagani. De fet, el fundador de la companyia, l’argentí Horacio Pagani, va entregar personalment els models als cinc clients afortunats que s’han convertit en els propietaris d’aquest cotxe tan exclusiu.
Sense perdre de vista que l’Imola és en realitat un Huayra molt modificat, cal reconèixer que el resultat és realment espectacular. L’aleró posterior i el difusor són molt més grans, i la carrosseria mostra un disseny molt més aerodinàmic pensat per obtenir un alt rendiment en els circuits de mig món.
Mecànicament, l’Imola utilitza el motor atmosfèric V12 (o de dotze cilindres en V) d’origen Mercedes-AMG i l’estira fins a 827 CV de potència i 1.100 Nm de parell, per convertir-lo en el Pagani més potent i radical mai fabricat. Pagani ha evolucionat la caixa de canvis semiautomàtica XTrac de set relacions per gestionar tota la potència del cotxe i enviar-la a les rodes posteriors.
Gràcies a l’ús intensiu de materials lleugers com l’alumini, el plàstic i sobretot la fibra de carboni i el titani (el xassís és un monocasc d’aquests dos materials), el Pagani Imola homologa un pes de tan sols 1.246 quilos.