Esportius
Novetats23/06/2022

Pagani Huayra Codalunga: els rics també es compliquen la vida

Pagani presenta una sèrie limitada de cinc unitats del seu Huayra reconvertit en un esportiu cupè de cua allargada o 'codalunga'

Diuen que els diners ajuden a trobar la felicitat i que fan les coses més fàcils. Però el fabricant italo-argentí de cotxes esportius Pagani creu que als rics també els agrada complicar-se la vida, i per això té un departament especial anomenat Pagani Grandi Complicazioni orientat a resoldre els capricis i demandes més extravagants dels seus clients més exclusius. Precisament aquest departament és l’encarregat de fabricar el car i extravagant Pagani Huayra Codalunga, una sèrie limitada a cinc unitats que vol fer un homenatge als preciosos esportius italians dels anys 60 i que tindrà un preu elevadíssim, superior als 7 milions d’euros.

Anem per parts, però. El fundador de la marca, l’argentí Horacio Pagani, va rebre la comanda de dos col·leccionistes italians que li van suggerir una versió de cua llarga, codalunga en italià, del seu esportiu Huayra. Pagani va decidir entomar personalment la petició i desenvolupar-la al seu departament de projectes especials (i complicats).

Cargando
No hay anuncios

En aquest cas el flamant Huayra Codalunga no és res més que una modificació de la carrosseria d’aquest esportiu que n'allarga la cua amb criteris aerodinàmics, inspirant-se en els bòlids de Le Mans dels anys 60. A l'interior el vehicle també ha sofert alguna petita modificació, com ara les insercions de detalls d’alumini o cuir de color específic com el que es feia servir a mitjans de segle passat.

Cargando
No hay anuncios

Mecànicament, Pagani no ha modificat res i el Huayra Codalunga seguirà fent servir el motor V12 turbo de 840 CV i 1.000 Nm de parell, però mantenint sota control el pes total del vehicle en uns sorprenents 1.280 quilos, una xifra destacable en un esportiu d’aquest nivell i potència.

Cargando
No hay anuncios

Finalment, cal destacar que el departament Pagani Grandi Complicazioni pot estar d’enhorabona, perquè ja ha venut les cinc unitats del Huayra Codalunga per més de 7 milions d’euros cada una abans d’haver començat a fabricar-les. Tot i que el nom del departament digui el contrari, treballar amb la seguretat de tenir totes les unitats venudes deu fer la feina més fàcil.