Nou Peugeot 508 SW: a vegades menys és més
La versió familiar de la berlina francesa és més petita i lleugera que la generació precedent, però també més tecnològica i més segura que mai
Peugeot ha presentat la nova versió familiar (SW) del 508, un cotxe més curt, més baix i més lleuger que la generació precedent, cosa que permet, entre d'altres, un important estalvi de carburant i la disminució de les emissions de partícules i gasos contaminants.
El nou 508 SW fa 6 centímetres menys que el seu predecessor i pesa 70 quilos menys de mitjana gràcies a la nova plataforma estructural que utilitza, anomenada EMP2. Ara el 508 SW fa 1,42 metres d’alt i 4,79 de llarg, amb una imatge més estilitzada i esportiva, que segueix la moda dels ‘shooting brake’ actuals.
Aquesta variant familiar no suposa cap revolució estilística més enllà del maleter i la caiguda més o menys cupè, i manté el polèmic disseny dels fars led davanters que no han acabat de guanyar el favor dels compradors. En canvi, els interiors incorporen l'última generació del quadre de comandaments digital anomenat Peugeot i-Cockpit, un volant forrat en cuir, uns seients de tall ergonòmic i un sostre quatre centímetres més elevat que en la versió sedan o berlina de tres volums, que permet una millor habitabilitat.
El maleter del 508 SW arriba als 530 litres de capacitat, i els seients de la filera posterior es poden abatre en diferents configuracions per optimitzar la capacitat de càrrega i les possibilitats d’habitabilitat del familiar gal.
Mecànicament, el nou Peugeot 508 SW disposa de motors gasolina PureTech amb potències de 180 o 225 CV associades a un canvi automàtic EAT8 de vuit relacions o un motor dièsel BlueHDI que ofereix potències de 130, 160 i 180 CV i la possibilitat de maridar el motor amb una caixa manual de sis relacions o amb l’esmentada EAT8. Això sí, el 508 SW no disposarà de versions amb tracció integral.
Durant la segona meitat del 2019 hauria d’arribar una variant híbrida endollable amb motor gasolina i una d'elèctrica que presentarà una autonomia de 50 quilòmetres en mode totalment elèctric.