Saló de Ginebra
Novetats14/03/2018

Lexus UX, el nou ‘crossover’ híbrid i urbà

Lexus presenta el seu nou totcamí al Saló de Ginebra

Ara Motor
i Ara Motor

El Saló de Ginebra ha estat l’escenari escollit per Lexus –la marca `premium’ de Toyota- per presentar el seu nou UX, un ‘crossover’ (és a dir, un cotxe a mig camí entre un turisme convencional, un totcamí i un monovolum) amb el qual la marca japonesa vol conquerir els mercats asiàtic, americà i europeu.

D’entrada Lexus no amaga que el disseny del nou UX està clarament pensat per un client urbà, cosmopolita i d’alt nivell adquisitiu. La dissenyadora japonesa Chika Kako ha assegurat que volien “donar un toc distintiu i diferent” al nou ‘crossover’ oferint un vehicle que aglutinés les virtuts dinàmiques dels compactes (agilitat i versatilitat) sense renunaciar a la sensació de poder i fortalesa dels SUV o totcamins.

Cargando
No hay anuncios

No és casual que a Lexus insisteixin en l’apartat dinàmic del nou UX. I és que aquest ‘crossover’ estrena una nova plataforma anomenada GA-C que aporta major rigidesa torsional i compta amb el centre de gravetat més baix del seu segment. També estrena una nova columna de direcció més ràpida i directe i una nova arquitectura de les suspensions.

Cargando
No hay anuncios

Mecànica híbrida

El nou Lexus UX estrena un nou sistema elèctric híbrid de quarta generació que associa un motor de gasolina de quatre cilindres i dos litres amb un propulsor elèctric maridats amb un canvi de transmissió continua electrònica, el nou E-CVT. La potència conjunta dels dos propulsors arriba als 178 CV de potència.

Cargando
No hay anuncios

Aquest ‘crossover’ es pot associar a un esquema de tracció davantera o un de tracció integral anomenat E-Four, i a més, disposa d’un sistema de recàrrega automàtica aprofitant les frenades i la pròpia energia cinètica del vehicle.

Cargando
No hay anuncios

L’arribada el nou Lexus UX al nostre mercat no es produirà abans de l’any 2019, i el seu preu de venda encara és una incògnita, tot i que no hauria de superar els 40.000 euros del BMW X2, el seu principal rival al nostre país.