Novetats15/12/2021

Lexus Electrified Sport, el mite reneix en format elèctric

La filial aspiracional de Toyota presenta el successor espiritual del llegendari LFA, un elèctric d’altes prestacions que vol completar la saga iniciada pels Toyota 2000GT i Supra

La història de Lexus és una història recent. Lexus va néixer l’any 1989 al Japó com un model aspiracional de la gamma Toyota, i va aparèixer per primer cop al mercat amb l'LS400. A Europa els primers models de Lexus no van arribar fins al 1991, però sempre associats a vehicles d’altes prestacions i alta gamma un punt conservadors i burgesos.

A inicis del segle XXI, Akio Toyoda, net del fundador de l’empresa, va aconseguir el control de Toyota i Lexus, i una de les seves primeres idees va ser crear un cotxe capaç de competir amb els millors Ferrari o Porsche del moment. Fruit d’aquesta idea, l’any 2005 es va començar a treballar en el prototip del futur LFA, un esportiu espectacular de dues places amb motor V10 i més de 500 CV de potència que servís de far o guia de la filial de luxe de Toyota i demostrés al món la capacitat tècnica dels japonesos. El procés de creació de l'LFA va mantenir-se en secret durant alguns anys fins que Akio Toyoda, ja al poder de Toyota, va presentar públicament el projecte durant el Saló de Tòquio de l’any 2009. Les primeres unitats del flamant LFA es van començar a entregar el 2010, en un procés que es va allargar fins al 2012, quan es va entregar l'última de les 500 unitats del Lexus LFA previstes per fabricar. 

Cargando
No hay anuncios

Aquest esportiu radical feia 4,50 m de llargada, 1,89 m d'amplada i 1,22 m d'alçada, i estava alimentat per un motor gasolina V10 de 4,8 litres capaç de produir 560 CV a 9.000 rpm. Accelerava de 0 a 100 km/h en 3,7 segons i disposava d’una velocitat màxima de 325 km/h. L'ús del nou material CFRP (polímer reforçat amb fibra de carboni) ocupava el 65% de la carrosseria de l'LFA, mentre que la resta del xassís s'havia realitzat en alumini. L'ús d'aquests dos materials estava justificat per reduir el pes total del cotxe al mínim possible amb l'objectiu de millorar-ne el rendiment.

50 de les 500 unitats del Lexus LFA corresponien a una sèrie anomenada Nürburgring Edition, amb una mecànica millorada que arribava als 570 CV de potència i una posada a punt encara més radical enfocada a obtenir el màxim rendiment en el mític traçat alemany. Les 500 unitats fabricades, independentment de si portaven el paquet esportiu o no, es van realitzar a mà a les instal·lacions de Lexus al Japó, i tenien un preu unitari d’uns 375.000 dòlars. Tot i que pugui semblar un preu prohibitiu, les unitats han augmentat el seu valor al llarg dels anys, i les poques unitats de segona mà venudes han superat de llarg el mig milió de dòlars.

Cargando
No hay anuncios

Resurrecció elèctrica

Akio Toyoda creia que Toyota havia de fabricar un model esportiu que demostrés la seva superioritat tècnica cada 20 anys. Així doncs, Toyota va fabricar el 2000GT els anys 60 del segle passat, o el Supra durant els 80. El Lexus LFA és el gran esportiu de la marca dels anys 2000-2010 i de cara al 2030 la marca disposarà d’un successor de l'LFA (el nom del qual encara no s’ha confirmat) que també lluirà el logo de Lexus i que serà el primer superesportiu japonès de zero emissions.

Cargando
No hay anuncios

Aquest prototip, que de moment s’anomena Lexus Electrified Sport, mostra una carrosseria clàssica amb una silueta dominada per grans passos de roda i un capó allargat, però també pel predomini de la línia corba i sinuosa, cosa que li aporta una presència majestuosa, gairebé escultural. Tot i que Toyota no ha donat cap informació concreta del seu Lexus Electrified Sport referent a la seva potència, sí que ha volgut avançar que l'objectiu de rendiment d’aquest esportiu de zero emissions és arribar a una acceleració de 0 a 100 km/h en poc més de dos segons, i que la seva autonomia teòrica se situarà al voltant dels 700 quilòmetres.

Cargando
No hay anuncios

El nou esportiu elèctric de Lexus (sigui quin sigui el seu nom final) ha de consolidar el creixement de la filial aspiracional de Toyota mantenint viva la flama de l’esportivitat de la marca, i haurà de plantar cara als millors esportius de zero emissions de tot el món. El que encara no sabem és si aquest esportiu d’altes prestacions farà servir una mecànica elèctrica convencional amb bateries de liti o estarà alimentat per una pila de combustible. Fins i tot no es pot descartar que Lexus ens acabi sorprenent a tots amb un model amb un motor de combustió que funcioni amb l’hidrogen com a combustible, per bé que aquesta és una hipòtesi un punt agosarada a hores d’ara.