Enguany es celebra el centenari del naixement de Ferruccio Lamborghini, el fundador de la marca ubicada a Sant ‘Àgata Bolognese. Els de l’Emilia-Romagna han preparat un vehicle especial, explosiu i exclusiu per celebrar aquesta efemèride.
El Centenario és el resultat de la capacitat creativa i tecnològica de la marca del toro. I això que estèticament aquest model especial no difereix de la línia de disseny marcada pels seus germans de gamma com l’Aventador o l’Huracán, per exemple. Molt ample i molt baix, la seva carrosseria està caracteritzada per la presència de línies rectes, formes agressives i afilades, i uns icònics fars triangulars dotats amb tecnologia LED.
Més cridaner que les seves formes sinuoses és el fet que aquest Centenario empri la fibra de carboni massivament al vehicle: podem trobar-la al xassís monocasc o el capó, passant pels interiors o les portes d’obertura vertical.
Una mecànica superlativa
Però el que realment dóna vida a un Lamborghini és el seu potent motor. En el cas del Centenario, la marca italiana ha decidit utilitzar el motor atmosfèric V12 que ja utilitzen tant l’Aventador com el Veneno, actualitzat i potenciat fins oferir una xifra de 770 cavalls de potència i un parell màxim de 690 Nm a les 5.500 rpm. Un autèntic monstre capaç d’esprintar de 0 a 100 en només 2’8 segons i arribar a una velocitat màxima limitada electrònicament de 350 km/h.
Tanta potència ha de ser distribuïda de forma segura i eficient, i per això el Centenario estrena per primer cop a la història de Lamborghini direcció a l’eix posterior, que sumat al sistema de tracció integral propi de la marca asseguren i milloren la tracció i la direcció del vehicle. A més, aquesta obra de l’enginyeria italiana equipa una caixa de canvis manual pilotada amb embragatge robotitzat, que permet als conductors gaudir al màxim de la conducció sense haver de patir per possibles errades humanes a l’hora de canviar de marxa o d’esprémer el motor.
Per garantir la seguretat en un vehicle com aquest són necessaris un bon sistema de frenada i d’amortidors. Doncs bé, el Centenario equipa de sèrie quatre frens carbonoceràmics (residents a la fatiga) que segons el fabricant aturen el cotxe de 100 a 0 en menys de 30 metres. Pel que fa als amortidors, Lamborghini utilitza un innovador sistema de suspensió adaptativa anomenat “MRS”, que ja va estrenar l’Aventador amb molt d’èxit.
Personalització exclusiva
El Centenario vol ser, sobretot, un cotxe únic. Els interiors, presidits per l’Alcàntera, pells nobles i la fibra de carboni, poden ser personalitzats a gust del client gràcies a un programa anomenat “Ad Personam”, on els clients poden escollir la combinació de colors, teixits o materials que desitgen al seu cotxe.
Al centre de la consola central es situa una pantalla tàctil de deu polsades que entre altres aplicacions, permet veure la telemetria que estem practicant per conèixer al detall la nostra dinàmica de conducció.
Lamborghini només construirà quaranta unitats del Centenario (vint cupès i vint descapotables) que parteixen d’un preu base de vora un milió set-cents cinquanta mil euros (1.750.000 euros!) que es comercialitzaran al llarg d’aquesta tardor. Malgrat el seu preu prohibitiu, de ben segur que no li faltaran compradors.