Furgoneta elèctrica
Novetats13/07/2022

Fiat E-Doblò: solucions elèctriques en temps d’oci

Fiat presenta la nova generació de la seva furgoneta compacta, que estrenarà una versió elèctrica però manté les variants amb motor de combustió

Un altre dels fruits de la fusió entre el grup PSA i Fiat en el nou conglomerat Stellantis ha sigut la capacitat que té aquest gegant de l’automoció de compartir mecàniques, plataformes i models entre diferents marques. L'últim exemple d’això és la nova furgoneta Fiat Doblò, que arriba amb una nova versió elèctrica anomenada E-Doblò i que aprofita la plataforma, mecàniques, electrònica i experiència acumulada de les versions també elèctriques Peugeot Rifter i Citroën Berlingo, amb les quals també compartirà línia de producció a la planta gallega de Vigo.

Cargando
No hay anuncios

Les versions de càrrega, més orientades a un ús professional, només estaran disponibles amb motors dièsel i gasolina de 130 CV amb canvi manual i tracció davantera. Però si optem per la versió de passatgers amb espai per a cinc ocupants reals amb seients individuals a les places posteriors, una possibilitat més enfocada a un ús mixt entre la feina i el temps d’oci, Fiat ho aposta tot a la versió E-Doblò, la variant totalment elèctrica amb un motor elèctric de 100 kW de potència (136 CV convencionals) que envia la seva força a les rodes davanteres i que li permet assolir una velocitat màxima limitada electrònicament de 130 km/h.

Cargando
No hay anuncios

A més, aquesta versió E-Doblò compta amb un paquet de bateries de liti de 50 kWh de capacitat, que li permeten obtenir una autonomia teòrica d’uns 280 quilòmetres. Tot i que l’autonomia real de la furgoneta serà una mica inferior a la que promet la seva fitxa tècnica, això no hauria de suposar un problema tenint en compte que aquesta furgoneta elèctrica és compatible amb un punt de càrrega ràpida amb una potència de fins a 100 kW, que hauria de poder carregar del tot les bateries d’aquest vehicle en només mitja hora.

Estèticament, les noves Fiat Doblò i E-Doblò s’assemblen força a la Citroën Berlingo, de la qual deriven, i només alguns detalls dels seus grups òptics i del para-xocs les diferencien de la seva companya de grup. Aquesta semblança és encara més exagerada a l'interior, ja que la nova Doblò és pràcticament igual que les Peugeot Rifter i Citroën Berlingo, en una decisió que té molt a veure amb racionalitzar i minimitzar al màxim els costos de producció i fabricació d’aquest model amb la idea d’intentar optimitzar el benefici. Encara cal veure, però, el preu final de les noves Doblò i E-Doblò, que no hauria de ser gaire diferent del de la resta de furgonetes elèctriques i amb motor de combustió que ja es fabriquen a Vigo.