Nova nomenclatura
Novetats25/08/2017

Audi canvia la denominació dels seus models segons la potència en quilowatts

L'Audi A8 serà el primer model a implementar el canvi en la nomenclatura dels models, que no afectarà les versions esportives S i RS

Sergio Domínguez
i Sergio Domínguez

Fins ara estàvem acostumats a referir-nos als models de la marca Audi segons la cilindrada: 2.0 TDI, 3.0 TFSI… Els d'Ingolstadt, però, han anunciat que canviaran d'estratègia a l'hora d'anomenar els models i que ho faran segons els quilowatts (kW) de potència que tinguin, deixant de banda la cilindrada.

Això es tradueix en el fet que els models incorporaran, abans de dir si som davant d'un motor dièsel TDI, benzina TFSI, GNC g-Tron o híbrid o elèctric e-Tron, els següents números identificatius: 30 si disposen d'una potència d'entre 81 i 96 kW (de 110 a 130 CV), 45 si disposen de 169 a 185 kW (229 i 251 CV) i 70 si disposen de més de 400 kW (544 CV). A més, segons la versió de motor que incorpori el model, les denominacions s'incrementaran de cinc en cinc, de manera que podrem veure motors 45, 50, 55, etc. Això sí, la denominació del model (A3, A5, Q7…) no experimentarà cap canvi.

Cargando
No hay anuncios

La nova nomenclatura

Audi 30: de 81 i 96 kW (de 110 a 130 CV)

Cargando
No hay anuncios

Audi 45: de 169 a 185 kW (229 i 251 CV)

Audi 70: més de 400 kW (544 CV)

Cargando
No hay anuncios

El primer model a incorporar aquesta novetat serà l'A8, que anomenarà els coneguts 3.0 TDI com a 50 TDI i 3.0 TFSI com a 55 TFSI. S'espera que de mica en mica la resta de models de la marca adoptin aquesta nova nomenclatura, a excepció de les versions esportives S i RS, que mantindran la seva denominació habitual.

Segons el director de vendes i màrqueting d'Audi, Dietmar Voggenreiter, "les tecnologies de propulsió alternatives cada cop tenen més rellevància" i "la cilindrada com a atribut del rendiment d'un motor passa a ser menys important per als nostres clients". Així, l'objectiu que persegueix Audi amb aquest canvi és simplificar les potències dels motors independentment de quina tecnologia facin servir, així com reconèixer fàcilment tant el model com la motorització.