Cotxe elèctric
Ara Motor

Nissan Leaf E-Plus: l'elèctric que vol governar el mercat

Nissan prepara una versió amb més autonomia i potència del seu supervendes elèctric

Nissan Leaf E-Plus: un elèctric per governar el mercat / SERGIO DOMÍNGUEZ Zoom

El Nissan Leaf és el cotxe elèctric més venut de la història, i el Tesla Model 3, l'Opel Ampera-E i el Chevrolet Bolt EV hauran de fer-ho molt bé per intentar superar la nova versió amb autonomia més extensa que la marca japonesa presentarà al Saló de Los Angeles el mes de novembre vinent.

El nou Leaf E-Plus utilitzarà una nova bateria de 60 kWh fabricada per l’empresa suïssa EVTEC amb una capacitat de recàrrega ràpida de 102 kW, que permetrà més capacitat d’autonomia (superant de llarg els 300 quilòmetres reals) i reduirà molt el temps de recàrrega elèctrica.

Nissan Leaf Zoom

Nissan Leaf / Sergio Domínguez

A més a més, aquest nou E-Plus podrà allotjar un nou motor elèctric més potent que arribarà als 200 CV de potència aprofitant una capacitat superior de les seves bateries, superant els 197 CV de potència del Tesla Model 3 bàsic a un preu uns 5.000 euros inferior (les primeres informacions apunten un preu d’uns 30.000 euros per al mercat europeu).

Per acabar, aquest Leaf E-Plus podria ser una base per a futures versions Nismo (o, si més no, esportives) enfocades al mercat europeu, ja que de moment estan limitades al mercat japonès.