Motor Presentació internacional

Cupra León: el rei de la selva, també en format ecològic

La filial d’alt rendiment presenta les versions Cupra del nou León, més tecnològiques i ecològiques

Cupra León: el rei de la selva, també en format ecològic
Ferran Vital
20/02/2020
3 min

Ara fa tot just tres setmanes Seat presentava el nou León, i ara li ha tocat el torna a Cupra amb la presentació internacional dels Cupra León, Cupra León Sportstourer, Cupra e-Racer i Cupra León Competición, les versions d’alt rendiment del compacte de Martorell, el millor cotxe català de tota la història.

Cupra León

El nou Cupra León ofereix una simbiosi entre alt rendiment i electrificació que es tradueix en el nou Cupra León eHybrid, un cotxe híbrid endollable o PHEV amb 245 CV de potència que incorpora un motor 1.4 TSI de quatre cilindres amb un motor elèctric de 85 kW i unes bateries de 13 kWh per oferir una potència total conjunta de 245 CV i 400 Nm de parell. A més, té una autonomia totalment elèctrica de fins a 60 quilòmetres i un canvi automàtic DSG de sis relacions amb connexió elèctrica.

Cupra León Sportstourer

A banda de la versió híbrida, Cupra ofereix una mecànica convencional gasolina 2.0 TSI de quatre cilindres amb 245 o 300 CV de potència, sempre associat a un esquema de tracció davantera i canvi automàtic DSG de set relacions.

Cupra León eHybrid

El Cupra León més potent només es podrà adquirir amb la carrosseria Sportstourer o familiar, i combina el motor 2.0 TSI amb una potència de 310 CV i 400 Nm de parell amb un canvi DSG de set relacions i un sistema de tracció integral 4Drive.

Cupra León

El Cupra León, al qual la marca anomena el “rei dels lleons”, és el model més important de la filial catalana d’alt rendiment i el gran responsable del creixement de la marca en el mercat europeu i mexicà, amb més de 40.000 unitats venudes els últims dos anys.

Cupra e-Racer i Cupra León Competición, l’essència de Cupra

Però el model més espectacular de Cupra ha estat el nou Cupra e-Racer, un cotxe totalment elèctric amb una potència màxima de 680 CV i 960 Nm de parell que els seus dos motors elèctrics entreguen sobre l’eix posterior i que debutarà en el nou campionat de turismes elèctrics E-TCR, en què –segons apunta la marca– “té possibilitats serioses de guanyar moltes carreres”.

Cupra León e-Racer

El Cupra e-Racer té un sistema de control vectorial del parell que canalitza correctament tota la seva potència i és capaç d’accelerar de 0 a 100 en 3,2 segons i de 0 a 200 en només 8,2 segons, unes potències d’autèntic infart.

Cupra León Competición

A banda del Cupra e-Racer, l’altra gran estrella de la vetllada ha estat el nou Cupra León Competición, un turisme pensat per a la competició i que extreu 340 CV del seu motor de 2 litres de cilindrada, pensat per complir amb la normativa del campionat TCR. Aquest model també permet modificar les especificacions del seu xassís per fer-lo adaptable a les característiques de cada circuit.

stats