Saló de Ginebra
Motor24/02/2020

Hyundai estrena el nou i20

La marca coreana presenta la nova generació del seu utilitari urbà, més lleuger, tecnològic i ecològic que mai

Ara Motor

Tot i que no serà presentat oficialment fins al Saló de Ginebra, Hyundai ja ha publicat les primeres imatges oficials del seu nou i20, l’utilitari de tall urbà destinat a fer-se un lloc en el sempre difícil segment B europeu, un dels pocs espais del mercat automobilístic que resisteix a l’envestida dels SUV i totcamins que cada cop omplen més els carrers i carreteres del país.

Estèticament, el nou i20 presenta una aposta decidida pel disseny geomètric i el predomini de les línies rectes, que aporten una dosi extra de potència visual al conjunt. La seva calandra davantera hexagonal és més gran que mai i es marida amb uns nous fars led estilitzats i allargats que donen pas a una línia de cintura i tensió ascendent i uns passos de roda molt marcats.

Cargando
No hay anuncios

Però la revolució estilística més gran del nou i20 la trobem en els seus fars posteriors, que s’integren amb el muntant posterior o pilar C i s’interconnecten mitjançant una franja lumínica que els uneix, una solució estilística molt utilitzada pels últims models de Seat.

Els interiors de l’i20 també evolucionen cap a un model molt més digitalitzat amb dues grans pantalles digitals (quadre de comandaments de 3,8 polzades i pantalla central de 10,25) i un disseny minimalista, ergonòmic i racional que denota un salt de qualitat percebuda bastant evident.

Cargando
No hay anuncios

L’i20 vol ser més tecnològic i segur que mai gràcies a un programador de velocitat actiu vinculat al sistema de navegació que permet adequar la velocitat en funció de les característiques de la via per la qual s'estigui circulant, i un nou sistema d’alerta per la presència de vehicles en l’angle mort dels retrovisors. A aquests nous sistemes cal sumar-hi la dotació de seguretat ja present en la generació actual, que inclou canvi automàtic de llums, frenada automàtica d’emergència i alerta per canvi involuntari de carril.

Cargando
No hay anuncios

Hyundai utilitzarà quatre mecàniques i dos motors de gasolina (no es preveu que faci servir cap propulsor dièsel): un motor atmosfèric 1.2 MPi de 84 CV i un motor 1.0 T-GDi de 100 CV que també podrà comprar-se amb un sistema semihíbrid o mild hybrid de 48 V que oferirà potències de 100 o 120 CV i que hauria de poder reduir el consum de carburant i les emissions entre un 3% i un 4%.

Els motors de combustió es poden associar a un canvi manual de cinc relacions o un d'automàtic de sis relacions i doble embragatge de sis relacions, mentre que els semihíbrids només es poden associar a un canvi manual anomenat iMT que permet desacoblar la transmissió i el motor en determinats registres gràcies a un control electrònic i reduir el consum de carburant gràcies a un funcionament a vela.

Cargando
No hay anuncios

El nou Hyundai i20, que la marca coreana fabricarà a Izmit (Turquia), és més lleuger que el model precedent gràcies a l’ús dels materials utilitzats en els seients davanters i en el dipòsit de combustible, tot i ser més llarg i ample que el model que el precedeix.