Motor Ral·lis

Sébastien Loeb, un pilot diferent

El francès es converteix en el pilot més veterà a guanyar una prova del WRC

Sébastien Loeb celebrant la victòria a Montecarlo
25/01/2022
2 min

Dues setmanes després de plantar cara a Nasser al-Attiyah a les dunes del desert d’Aràbia al volant d’un Prodrive BRX Hunter, el veterà pilot francès Sébastien Loeb ha fet història al guanyar el mític Ral·li de Montecarlo amb neu, gel i fred al volant d’un vehicle debutant –el Ford Puma Rally1– que inaugura l’etapa dels vehicles híbrids del WRC o Campionat del Món de Ral·lis. El francès es converteix així en el pilot de més edat que guanya una prova del campionat, amb 47 anys i 11 mesos.

Loeb s’ha imposat a Montecarlo gràcies al bon paper del seu Ford Puma Rally1, un crossover híbrid que marida un motor gasolina 1.6 de 380 CV i 420 Nm de parell amb un motor elèctric de 100 kW (o 136 CV) de potència per oferir una potència total conjunta de 500 CV i 500 Nm de parell associat a un canvi manual de cinc relacions i un sistema de tracció integral. 

Sébastien Loeb i la seva copilot, la també francesa Isabelle Galmiche, van imposar la seva llei sobre la neu, el gel i les muntanyes del principat de Mònaco i van superar en més de 10 segons el seu rival homònim, compatriota i hereu, Sébastien Ogier, que va patir una punxada en l'últim tram i que va deixar la victòria en una safata de plata per al veterà Loeb.

Amb aquest triomf, la vuitantena de la seva carrera al Mundial de Ral·lis o WRC, Loeb deixa clara al món la seva hegemonia en aquesta especialitat, després de superar rivals molt més joves com el citat Ogier, Thierry Neuville o Gus Greensmith, entre altres. I a tot això cal sumar-hi el fet que la victòria de la seva copilot, Isabelle Galmiche, una professora de matemàtiques de secundària, suposa la primera victòria femenina al campionat des del Ral·li de Montecarlo del 1997, quan la copilot italiana Fabrizia Pons també va pujar al graó més alt del podi.

stats