Esportius elèctrics
Competició08/03/2017

Renault deixa tothom bocabadat amb un elèctric de 460 cavalls

La marca francesa ha presentat el Zoe e-Sport Concept coincidint amb el Saló de Ginebra

Ferran Vital
i Ferran Vital

Quan ara fa uns mesos vam provar el Renault Zoe vam apuntar que una de les poques febleses del model elèctric és una potència limitada per circular a carretera oberta i autopistes, que a més escurça la durada de la bateria del vehicle.

D’altra banda, Renault és el fabricant que més èxits ha aconseguit els darrers anys a la Fórmula E i ha volgut traslladar tota l’experiència adquirida en la competició elèctrica per desenvolupar una versió absolutament radical del seu elèctric de carrer, el Zoe.

Cargando
No hay anuncios

El flamant Zoe e-Sport (que probablement mai passi de ser un prototip) pot accelerar de 0 a 100 en 3,2 segons i pot arribar als 200 km/h en menys de deu segons. Unes xifres d’escàndol gràcies als dos motors –un sobre cada eix i que suposa una plataforma de tracció integral- que ofereixen una potència total combinada de 460 cavalls i un parell màxim de 640 newtons per metre per un pes de tan sols 1.460 quilos (les bateries soles ja pesen pràcticament mitja tona).

Cargando
No hay anuncios

Més enllà del fet de ser elèctric, el Zoe e-Sport hereta tot el 'savoir faire' de la divisió de competició Renault Sport i disposa de suspensions esportives Öhlins, seients Recaro, carrosseria de fibra de carboni.

Cargando
No hay anuncios

El Zoe e-Sport debutarà al GP de Fórmula E de París del 20 de maig, i algunes fonts apunten a la possibilitat que Renault estaria avaluant la possibilitat de fer una copa monomarca d’aquest petit esportiu elèctric. Us deixem amb el vídeo per anar fent boca:

Cargando
No hay anuncios