Class 1
Competició13/09/2018

El DTM i la Super GT japonesa es fusionaran en una nova competició

La nova Class 1 debutarà la temporada 2020 amb un reglament comú entre els campionats alemany i japonès

Ara Motor
i Ara Motor

Després d’anys de negociacions, el DTM (Campionat Alemany de Turismes) i la Super GT japonesa (l’equivalent nipó al DTM) uniran les seves forces per crear una nova competició anomenada Class 1 que unificarà el reglament de les dues competicions.

I és que el DTM estava en una situació crítica després que Mercedes-Benz hagi anunciat la seva marxa de la competició alemanya a final d’aquesta temporada per centrar els seus esforços en la Fórmula 1 i el seu ingrés a la Fórmula E, ja que la divisió AMG vol aconseguir un doblet històric (Campionat del Món de Fórmula 1 i Fórmula E), una fita que encara no ha assolit mai ningú.

Cargando
No hay anuncios

La nova Class 1 tindrà un reglament comú que aposta per cotxes amb un xassís monocasc únic per a tots els equips participants que utilitzin motors gasolina de dos litres de cubicatge i quatre cilindres amb una potència d’uns 620 CV, que permetran que els nous cotxes superin una velocitat punta de 300 km/h.

La fusió entre els cotxes alemanys del DTM i del Super GT japonès tindrà lloc el 2020, i la nova Class 1 comptarà amb la presència de cotxes mítics com l’Audi RS5 i el BMW M4 provinents del DTM o dels Lexus LC 500, Honda NSX-GT i Nissan GT-R per part del Super GT.

Cargando
No hay anuncios

Curiosament tots els cotxes esmentats utilitzen un esquema de motor davanter i tracció posterior amb excepció del cotxe d’Honda, que té el motor en posició central (darrere del pilot). Segons afirma Masaaki Bandoh, president i màxim responsable de la competició japonesa, la nova Class 1 no posarà restriccions en l’arquitectura dels cotxes ni posició dels motors més enllà de les restriccions mecàniques de potència, pes i el xassís monocasc únic per a tots els participants.

Cargando
No hay anuncios

En aquest moment les dues competicions estan acabant de planificar les temporades, els circuits escollits (amb traçats mítics com Fuji Speedway, Suzuka, Twin Ring Motegi, Nürburgring i Hockenheimring, entre d'altres) i el reglament que regularà la nova competició.