Fórmula 1
Competició25/08/2022

Alpine vol fabricar un Fórmula 1 amb motor d’hidrogen

La marca francesa està treballant en motors de combustió alimentats per hidrogen de cara al futur de la competició amb mecàniques de zero emissions

Alpine ja treballa mirant cap al futur de la Fórmula 1. L’any 2026 el gran circ de l’automobilisme incorporarà una nova normativa que probablement inclourà la necessitat de fer servir carburants sintètics o e-fuel en la lluita per fer de la Fórmula 1 una competició més sostenible ambientalment i amb un impacte d’emissions inferior a l'actual. Però els enginyers de l’escuderia Alpine han anat més enllà i han començat a treballar en un projecte a hores d’ara sorprenent: fer servir motors d’hidrogen en els seus monoplaces d'aquí a menys de deu anys.

I és que els francesos ja s'avancen al nou canvi de normativa que protagonitzarà la Fórmula 1 l’any 2031, quan la FIA aprovaria una nova normativa tècnica -les regulacions sobre motors a la Fórmula 1 es fan més o menys cada cinc anys- que hauria d’incloure restriccions en una nova generació de vehicles que haurien d’avançar en paral·lel amb les normatives dels fabricants automobilístics a Europa, i que molt presumiblement passaran per la prohibició dels motors dièsel i gasolina. En aquest sentit, els francesos ja treballen en un horitzó nou, on l’hidrogen es convertirà en un combustible de zero emissions alternatiu (només emet vapor d’aigua tot i que també allibera petites partícules de NOx) que permetria salvaguardar els motors de combustió i les prestacions dels monoplaces de Fórmula 1.

Cargando
No hay anuncios

Altres fabricants com ara Toyota ja fa temps que treballen en diversos prototips de competició impulsats per motors d’hidrogen, en disciplines com ara els campionats de GT japonesos o proves de ral·li. Laurent Rossi, director tècnic de l’escuderia Alpine, creu que “les bateries de liti no seran una alternativa real per als cotxes de carreres en menys de 10 anys”, ja que “la Fórmula 1 exigeix uns nivells de potència i autonomia que no permeten pensar en l'electrificació”. 

El full de ruta que proposa Rossi a l’equip Alpine passa primer per competir a les 24 Hores de Le Mans en una data no gaire llunyana amb prototips impulsats per motors d’hidrogen, per després aprofitar aquesta experiència i aprenentatge tècnic per als monoplaces de Fórmula 1 del futur.