Class 1
Ara Motor

El DTM i la Super GT japonesa es fusionaran en una nova competició

La nova Class 1 debutarà la temporada 2020 amb un reglament comú entre els campionats alemany i japonès

El DTM i la Super GT japonesa es fusionaran en una nova competició / DTM Zoom

Després d’anys de negociacions, el DTM (Campionat Alemany de Turismes) i la Super GT japonesa (l’equivalent nipó al DTM) uniran les seves forces per crear una nova competició anomenada Class 1 que unificarà el reglament de les dues competicions.

I és que el DTM estava en una situació crítica després que Mercedes-Benz hagi anunciat la seva marxa de la competició alemanya a final d’aquesta temporada per centrar els seus esforços en la Fórmula 1 i el seu ingrés a la Fórmula E, ja que la divisió AMG vol aconseguir un doblet històric (Campionat del Món de Fórmula 1 i Fórmula E), una fita que encara no ha assolit mai ningú.

La decisió de Mercedes-AMG d'abandonar el DTM ha fet molt de mal a la competició alemanya, que ha de buscar noves solucions competitives

La nova Class 1 tindrà un reglament comú que aposta per cotxes amb un xassís monocasc únic per a tots els equips participants que utilitzin motors gasolina de dos litres de cubicatge i quatre cilindres amb una potència d’uns 620 CV, que permetran que els nous cotxes superin una velocitat punta de 300 km/h.

La fusió entre els cotxes alemanys del DTM i del Super GT japonès tindrà lloc el 2020, i la nova Class 1 comptarà amb la presència de cotxes mítics com l’Audi RS5 i el BMW M4 provinents del DTM o dels Lexus LC 500, Honda NSX-GT i Nissan GT-R per part del Super GT.

L'Honda NSX GT utilitza un motor central Zoom

L'Honda NSX GT utilitza un motor central / Honda

Curiosament tots els cotxes esmentats utilitzen un esquema de motor davanter i tracció posterior amb excepció del cotxe d’Honda, que té el motor en posició central (darrere del pilot). Segons afirma Masaaki Bandoh, president i màxim responsable de la competició japonesa, la nova Class 1 no posarà restriccions en l’arquitectura dels cotxes ni posició dels motors més enllà de les restriccions mecàniques de potència, pes i el xassís monocasc únic per a tots els participants.

En aquest moment les dues competicions estan acabant de planificar les temporades, els circuits escollits (amb traçats mítics com Fuji Speedway, Suzuka, Twin Ring Motegi, Nürburgring i Hockenheimring, entre d'altres) i el reglament que regularà la nova competició.