Tecnologia
Ara Motor

Hyundai estrena un sistema de reconeixement d'empremta dactilar

El Santa Fe estrena aquest 2019 una revolucionària tecnologia que permet obrir el cotxe i engegar-lo amb els dits

Hyundai estrena un sistema de reconeixement d'empremta dactilar / HYUNDAI Zoom

Ja fa un temps que els ‘smartphones’ d'última generació incorporen un sistema de reconeixement de l’empremta dactilar que els permet desbloquejar el telèfon. Aquesta mateixa tecnologia s’aplicarà a partir d’ara en els vehicles del fabricant coreà Hyundai, que es converteix així en el primer gran fabricant d’automòbils que incorpora aquesta tecnologia als seus cotxes.

El sistema reconeix l'empremta dactilar dels propietaris configurats Zoom

El sistema reconeix l'empremta dactilar dels propietaris configurats / Hyundai

El primer cotxe que incorporarà de sèrie un sistema de reconeixement dactilar aquest mateix 2019 serà el Santa Fe, el SUV gran de set places que s’ha convertit en el puntal tecnològic de la marca.

Aquest nou sistema ofereix la màxima seguretat, segons explica Hyundai, i es podrà actualitzar remotament mitjançant alguns ‘dynamic updates’ que aprofiten la connectivitat del vehicle. De fet, els coreans asseguren que el seu sistema té una probabilitat d’error de només 1 entre 50.000, cosa que convertiria aquest nou sistema en més segur que el de les claus tradicionals, fins i tot les d'última generació.

El cotxe també s'engegarà després del reconeixement dactilar Zoom

El cotxe també s'engegarà després del reconeixement dactilar / Hyundai

El conductor del cotxe només haurà de posar el dit en els sensors del tirador de la porta del conductor, i el sistema desbloquejarà les portes del cotxe i permetrà l’accés a l’interior. Un cop a l’interior el conductor haurà de validar novament la seva empremta dactilar en un sensor que reconeixerà qui és la persona que hi ha al volant i adequarà els perfils de conducció, els ajustaments dels seients, el volant i els retrovisors o fins i tot les preferències musicals i del sistema multimèdia al perfil del conductor en qüestió.

En altres paraules, el cotxe serà capaç de reconèixer qui es posa al volant i s’ajustarà als gustos, necessitats i preferències de l’usuari prèviament configurat. En un futur el sistema fins i tot podrà personalitzar la temperatura o la força dels ventiladors en funció de les preferències del conductor gràcies a les actualitzacions que anirà rebent el totcamí coreà.