La Guantera
Motor Proves 26/02/2021

VW ja té el seu primer SUV 100% elèctric, l’ID.4

i
Josep Lluís Merlos
5 min
Laura Ros, directora general de VW a Espanya, va presentar el nou ID.4

A pesar de la situació econòmica mundial, Volkswagen ha multiplicat per tres les vendes de cotxes híbrids i elèctrics purs. Això ha sigut possible gràcies a l’aparició de l’ID.3 que, en els seus tres primers mesos de comercialització, ja es va situar al quart lloc de la classificació dels elèctrics més venuts al mercat espanyol.

És clar que no és, encara, un dels segments d’interès preferencial per als consumidors locals. “En un context en què els conductors de Noruega, Islàndia i els Països Baixos són els principals compradors de vehicles elèctrics, Espanya va a la cua del mercat europeu i només deixa enrere la República Txeca, Polònia i Grècia”, explica Laura Ros, directora general de Volkswagen a Espanya. Tot i que les vendes de cotxes elèctrics en aquest mercat l’any passat van créixer un 78,4% respecte al 2019, només van significar un 2,1% del total dels cotxes matriculats. Fins al 2024 el grup Volkswagen té previst invertir 73.000 milions d’euros (11.000 dels quals a la marca matriu) en mobilitat elèctrica i digitalització. L’objectiu és tenir vint models elèctrics al seu catàleg el 2025. De moment, la gamma eco preveu dos mild hybrids (els eTsi), set models híbrids endollables (que inclouen els eHybrid i els GTE) i tres elèctrics purs: e-Up, e-Golf i ID.3, als quals s’afegeix l’ID.4.

És el primer SUV totalment elèctric del fabricant alemany, un cotxe que pot arribar a disposar d’una autonomia de 522 quilòmetres, amb una capacitat d’habitabilitat i de càrrega pròpia d’un cotxe d’un segment superior, perquè és 10 centímetres més llarg que un Tiguan, té el mateix maleter que un Passat i idèntica capacitat de gir que un T-Cross, per comparar-lo amb altres models de la marca.

Pendents de fer-ne la prova dinàmica, a la presentació estàtica d’aquest model vam poder comprovar la puresa de línies d’una carrosseria que utilitza la plataforma MEB, com l’ID.3, amb una distribució dels pesos que anticipa un comportament molt noble, amb un motor (molt lleuger) situat al darrere. Per dins ens va cridar l’atenció l’estètica minimalista que ja havíem vist a l'ID.3, però una visió més aprofundida ens demostra que el nivell d’equipament ja des de les versions inicials és força complet. Que justament a partir del llançament de l’ID.4 una marca com Tesla hagi rebaixat el preu dels seus cotxes (als EUA) gairebé un 25% no fa sinó confirmar el potencial que, com a competidor dels seus principals models, pot tenir aquest SUV europeu. De l’interior cal destacar-ne també el sostre de vidre, la tapisseria (feta amb pell d’origen no animal) i l’absència del túnel de transmissió.

Les primeres versions preparades per als clients són les 1st Edition (amb preus que van dels 45.485 euros als 55.145). L’ID.4 s’articula en tres nivells. El Pure, amb quatre versions, una potència de 52 kWh i una autonomia anunciada de fins a 340 quilòmetres. La versió Pro, que preveu set declinacions, una potència de 77 kWh i l’autonomia ja comentada de fins a 522 kms. La gamma de preus va dels 38.085 euros de la versió Pure Performance als 58.295 de la Pro Max. A finals d’any arribarà la versió GTX, que està en fase d’homologació, i de la qual no sabem els preus encara. Aquesta versió disposarà de tracció 4Motion a les quatre rodes, una potència equivalent a 300 CV i dos motors elèctrics, un per a cada eix motriu. Aquesta nova aposta de Volkswagen per l’electrificació ofereix una garantia de vuit anys (o 160.000 quilòmetres) per unes bateries que podem carregar, també, amb qualsevol dels tres carregadors ID que la marca ofereix als clients: Charger, Connect i Pro (pensat sobretot per a empreses).

Ekström, Gené i Azcona seran els pilots de Cupra el 2021.

Cupra s’autoregala per l’aniversari

 Dilluns el grup Seat va celebrar amb un acte online el tercer aniversari de la seva marca més llaminera, Cupra. A la secció d’Economia del diari ja us vam detallar els plans comercials de la marca a curt i mitjà termini i la seva voluntat que el grup VW els adjudiqui la fabricació d’un cotxe elèctric amb la col·laboració de l’Estat.

Però, a banda de les xifres, vam tenir l’oportunitat de veure com serà el Formentor més potent de tots, el VZ5, que portarà el mateix motor de cinc cilindres de l’Audi RS3 capaç de donar 390 cavalls i del qual només es farà una sèrie limitada que començaran a vendre a finals d’any. Ben aviat en parlarem a La Guantera, juntament amb les diferents opcions mecàniques que ofereix el model. També vam conèixer una nova versió de l’antigament conegut com el-Born, que ara perd l’article i passa a dir-se senzillament Born. El primer Cupra del tot elèctric el vendran per subscripció, amb una quota mensual que inclourà la utilització del vehicle i altres serveis, impulsant així una fórmula de comercialització alternativa.

Cupra va confirmar que aquest any participaria oficialment en el campionat Pure-ETCR per a cotxes elèctrics, amb dos pilots tan experimentats com Mattias Ekström i Jordi Gené, al costat del prometedor Mikel Azcona. En coherència amb la seva línia d’imatge dinàmica i agosarada, la marca va donar a conèixer projectes vinculats amb l’àmbit del lifestyle, com la creació d’una raqueta de pàdel, l’associació amb les drassanes De Antonio Yachts per crear conjuntament una embarcació i la coproducció d’una sèrie de televisió, RPM.

Mireia Belmonte és la imatge de Mocean Subscripció

Hyundai, com el diari: per subscripció

Hyundai ha triat Barcelona com a primer lloc d’Europa per provar Mocean, un servei nou de la marca que permet gaudir temporalment dels seus models a través d’una quota de subscripció mensual, a partir de sis mesos i fins a un màxim de vint-i-quatre. El servei és diferent d’una compra per renting o per leasing perquè queda més delimitat en el temps i s’acosta més a un sharing en què totes les despeses, excepte les del consum energètic, queden englobades en la compra mensual: assegurança, avaries, manteniment, impostos, etc.

Tots els cotxes que componen la gamma del fabricant coreà i totes les seves tecnologies (dièsel, gasolina, híbrids, elèctrics) formen part de la proposta de Mocean, que ofereix vehicles de fins a dos anys d’antiguitat i un màxim de 25.000 km. Aquest sistema és ideal per als usuaris que es plantegin una estada en un indret determinat (en aquest cas Barcelona, i més endavant altres ciutats) només per un temps determinat –per raons laborals, de formació o simplement de lleure– i també per als que vulguin valorar amb una pràctica real i duradora quin vehicle respon més a les seves necessitats de mobilitat depenent de l’ús que en facin, perquè cada mig any podem canviar el vehicle subscrit.

El procés de contractació es fa online, no cal pagar cap entrada i la primera quota s’abona en el moment del lliurament del cotxe a un concessionari de la marca. La subscripció comença a partir dels 229 euros, segons el model triat, i un sobrecàrrec de 0,10 € per km addicional als primers 1.000 km mensuals inclosos, que s’acumulen si no els fem fins al final del contracte.

stats