Cotxe elèctric
Motor 29/03/2021

Volkswagen treballa en noves bateries un 50% més barates

Els de Wolfsburg volen democratitzar i popularitzar els cotxes elèctrics amb una nova generació de bateries de liti molt més econòmiques

2 min
Herbert Diess durant la presentació del Power Day

Un dels problemes dels cotxes elèctrics és el seu elevat preu. Encara avui un cotxe elèctric és sensiblement més car que un homòleg de combustió, a causa del preu del liti, material indispensable per fabricar bateries que alimentin els motors elèctrics d’aquests vehicles.

Volkswagen ja fa temps que prepara el salt a l’electrificació de la seva gamma i de les seves marques, i ha apostat molt en el desenvolupament de noves plataformes modulars -la coneguda MEB que fan servir, entre altres, el Volkswagen ID.3 o el futur Cupra Born- i nous motors i tecnologies que accelerin el procés de transició del model industrial.

Els de la Baixa Saxònia han anunciat ara que el seu objectiu és un pla estratègic que porti al desenvolupament de noves bateries, fins un 50% més barates que les actuals, i que siguin comunes a totes les marques del grup. Aquest full de ruta, que hauria de finalitzar l’any 2030, passaria per augmentar així les vendes de cotxes elèctrics amb preus populars, i té com a objectiu final que les seves marques assoleixin un 60% de quota de mercat l’any 2030.

Per fer realitat aquest projecte Volkswagen confia en el desenvolupament de bateries amb càtodes de fosfat de ferro pels vehicles elèctrics petits i urbans, com els futurs Volkswagen ID.1 o ID.2 i els urbans de Seat i Cupra que substituiran o reemplaçaran els Ibiza i Arona actuals. Arribats a aquest punt cal recordar que la major part dels cotxes elèctrics petits del grup Volkswagen es fabricaran a Martorell si el pla d’electrificació de la planta té èxit i s’acaba implementant amb el suport de les institucions.

Els cotxes mitjans, com els ID.3 o ID.4 i el futur Cupra Born passarà per l’ús de bateries amb cel·les riques en manganès, que substituirà el cobalt,, material car responsable de l’alt cost de producció de les bateries actuals. Per acabar els cotxes més esportius o d’altes prestacions sí que mantindran bateries més grans i amb més capacitat, que seguiran fent servir el cobalt, combinat amb níquel i manganès. Aquest darrer grup seguirà tenint un preu més car que el dels cotxes petits i mitjans, que són el desllorigador en l’estratègia d’expansió i reducció de costos de producció del grup Volkswagen.

Aquest ambiciós pla o full de ruta presentat per Volkswagen no deixa de banda l’augment de recerca i desenvolupament en el camí vers les bateries d’estat sòlid, l’autèntic Sant Greal que busquen els grans fabricants automobilístics i que permetrà reduir encara més els costos i el temps d’espera a l’hora de carregar les bateries dels cotxes elèctrics, l’altre gran inconvenient que tenen aquest tipus de vehicles en el mercat actualment. Per últim el grup Volkswagen ha anunciat també que seguirà treballant en l’extensió de la xarxa europea de càrrega, així com en la gestió i reciclatge de les bateries de liti esgotades, un altre dels grans reptes de sostenibilitat dels vehicles elèctrics.

stats